استاندار کردستان ضمن تاکید بر همکاری و هماهنگی برای پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن، افزود: عبور از مقدمات و تلاش برای برای تسریع اجرایی شدن این طرح مهم در استان ضروری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان که با حضور مدیران مرتبط […]

استاندار کردستان ضمن تاکید بر همکاری و هماهنگی برای پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن، افزود: عبور از مقدمات و تلاش برای برای تسریع اجرایی شدن این طرح مهم در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای مسکن استان که با حضور مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران برگزار شد با بیان اینکه توقف استان در بخش مقدمات نهضت ملی مسکن زیاد شده است بر ورود و تسریع در اجرای این طرح مهم تاکید کرد و گفت: مسئول اصلی مسکن در شهرستان‌ها فرمانداران هستند و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این رابطه به فرمانداران پاسخگو باشند.
وی اظهار کرد: مباحث جزئی و میان دستگاهی باید در جلسات کارشناسی حل و فصل و تصمیم گیری نهایی به شورای مسکن استان ارجاع داده شود.
زارعی کوشا یادآوری کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی مسکن باید تا پایان شهریورماه مسئله تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور و استان حل شده باشد.
وی ادامه داد: مسکن و شهرسازی آنچه را برای تامین زمین اعم از الحاق، توافق و یا رفع مشکل در توان دارد به کار بگیرد تا تامین زمین در موعد مقرر و قانونی برای متقاضیان انجام شود.
استاندار کردستان همچنین از دستگاه‌های خدمات رسان خواست با بهره‌گیری و استفاده از تجربیات مربوط به مسکن مهر از هم اکنون پیش بینی های لازم را مد نظر داشته باشند تا در ادامه با مشکل مواجه نشوند.
در این جلسه علاوه بر ارائه گزارشی کامل از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن به تفکیک شهرستان‌ها، فرمانداران و مدیران مرتبط دستگاه‌های اجرایی نیز مهمترین اقدامات انجام شده و مشکلات پیش روی این طرح را مطرح کردند.
استاندار کردستان تعامل و همکاری بین دستگاهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در راستای اجرای این طرح هم باید همکاری و تعامل بین ادارات و سازمان های مسئول به بهترین شکل ممکن دنبال و پیگیری شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان