قوت گرفتن روند نزولی بانک دیدرآمد محقق شده‌ی ماهانه بانک دی در آذرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران،به نقل از روابط عمومی بانک دی ۴۸ درصد کاهش را به دنبال داشت و در مقایسه با آذرماه سال گذشته نیز ۵۱ درصد ریزش را در این دوره از خود بر […]

قوت گرفتن روند نزولی بانک دی
درآمد محقق شده‌ی ماهانه بانک دی در آذرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران،به نقل از روابط عمومی بانک دی ۴۸ درصد کاهش را به دنبال داشت و در مقایسه با آذرماه سال گذشته نیز ۵۱ درصد ریزش را در این دوره از خود بر جای گذاشت، از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه نیز میزان درآمد‌های محقق شده‌ی این بانک با کاهش روبه‌رو بوده است

بانک دی ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال ۱۴۰۱ مجموع درآمد‌های محقق شده در این دوره یک‌ماهه را تنها ۱۳۹ میلیارد تومان در کارنامه مالی خود به ثبت رساند و در ۹ ماهه گذشته نیز درآمد عملیاتی شناسایی‌شده خود را از بخش‌های «درآمد تسهیلات اعطایی، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری‌ها و کارمزد» برابر با مبلغ ۲ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان اعلام کرد.

روند درآمدزایی ” دی “
درآمد محقق شده‌ی ماهانه بانک دی در آذرماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۴۸ درصد کاهش را به دنبال داشت و در مقایسه با آذرماه سال گذشته نیز ۵۱ درصد ریزش را در این دوره از خود بر جای گذاشت، از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه نیز میزان درآمد‌های محقق شده‌ی این بانک با کاهش روبه‌رو بوده است.

همان‌گونه که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، این بانک در آذرماه پس از اولین ماه سال، به پایین‌ترین میزان درآمدی خود تا به این لحظه رسیده است. بانک دی در آذرماه ۱۳۹ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که نسبت به ماه گذشته ۴۸ درصد کاهش داشته است و از ابتدای سال مالی تا انتهای آذرماه سال جاری نیز میزان درآمد‌های تجمیعی محقق شده خود را ۲ هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان به ثبت رساند.

“دی” میزان درآمد عملیاتی شناسایی‌شده که در آذرماه سال جاری اعلام کرد از بخش‌های «درآمد تسهیلات اعطایی، درآمد سپرده‌گذاری و کارمزد» بود که بیشترین درآمد را از بخش تسهیلات اعطایی با ۱۱۷ میلیارد تومان کسب کرد، این میزان درآمد دربرگیرنده ۸۴ درصد از درآمد ماهانه بود، همچنین گفتنی است که میزان درآمد به‌دست‌آمده در آذرماه ۵۹ درصد پایین‌تر از میانگین درآمدی در ۸ ماه گذشته بود.

نکته حائز اهمیت در گزارش فعالیت آذرماه بانک دی در بخش درآمد‌های محقق شده، درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها است که با ۲۷ هزار و ۲۸۲ میلیون ریال ضرر همراه شده است.

بانک دی ایران در آذرماه با کاهش ۱۰۷ میلیاردی سپرده‌گذاری روبه‌رو شده که از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا به این لحظه یک رکورد منفی محسوب می‌شود.

سپرده‌گذاری نزد بانک‌ها شامل، سپرده‌های دیداری ریالی نزد بانک‌ها، سپرده‌های دیداری ارزی نزد بانک‌ها، سپرده‌های مدت‌دار ریالی نزد بانک‌ها و سپرده‌های مدت‌دار ارزی نزد بانک‌ها است که بانک دی ایران، خالص سپرده‌گذاری‌های ماهانه خود در آذرماه را منفی ۱۰۷ میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به ماه گذشته که با سود ۹۱ میلیارد تومانی همراه بود علاوه بر اینکه در این ماه نتوانست سودی کسب کند با ضرر نیز همراه شد.

میزان درآمدی که بانک دی در آذرماه از بخش تسهیلات اعطایی شناسایی کرد برابر با ۱۱۷ میلیارد تومان بود که در مقایسه با ماه گذشته ۵۹ درصد کاهش را به همراه داشت.

بیشترین درآمدزایی صورت گرفته توسط بانک دی در آذرماه سال جاری مربوط به بخش مرابحه با ۱۰۳ میلیارد تومان بود که ۸۸ درصد از درآمد تسهیلات اعطایی در این دوره را تشکیل می‌داد، این بخش درآمدزایی نسبت به ماه گذشته کاهش ۵۶ درصدی داشته است.