آژانس خبری دولتی کره‌شمالی از پرتاب دو موشک بالستیک استراتژیک دوربرد که اهدافی در ۲۰۰۰ کیلومتری را هدف قرار دادند، خبر داد و کیم جونگ اون یک نمایش “موفقیت‌آمیز” دیگر از توانایی حمله هسته‌ای تاکتیکی این کشور را ستود. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایسنا ،در گزارش خبرگزاری دولتی کره‌شمالی «کی‌سی‌ان‌ای» […]

آژانس خبری دولتی کره‌شمالی از پرتاب دو موشک بالستیک استراتژیک دوربرد که اهدافی در ۲۰۰۰ کیلومتری را هدف قرار دادند، خبر داد و کیم جونگ اون یک نمایش “موفقیت‌آمیز” دیگر از توانایی حمله هسته‌ای تاکتیکی این کشور را ستود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایسنا ،در گزارش خبرگزاری دولتی کره‌شمالی «کی‌سی‌ان‌ای» آمده است: دو موشک کروز استراتژیک دوربرد در آسمان بالای دریای زرد پرواز کردند و به وضوح به هدف در فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری اصابت کردند. این شلیک آزمایشی موفقیت‌آمیز به وضوح دقت، برتری فنی و کارایی واقعی جنگی سیستم کلی این سلاح را به اثبات رساند.

براساس این گزارش، شلیک آزمایشی مذکور با هدف «افزایش بیشتر کارایی رزمی و توان موشک‌های کروز راهبردی دوربرد مستقر در واحدهای ارتش خلق کره برای عملیات هسته‌ای تاکتیکی و تأیید مجدد قابلیت اطمینان و ایمنی فنی از کل سیستم کاربردی عملیاتی انجام شد.»

طبق گزارش کی‌سی‌ان‌ای، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی شلیک موشک‌ها را رصد کرد. براساس این گزارش، رهبر کره‌شمالی «از توانایی‌های واکنش بالای نیروهای رزمی هسته‌ای ما که بار دیگر آمادگی کامل آنها را برای جنگ واقعی برای تحت کنترل درآوردن دشمنان نشان داد، قدردانی کرد.