ضرورت همکاری‌های مشترک ایران و عراق در مقابله با تروریسم رئیس ستادکل نیروهای مسلح دردیدار وزیر دفاع عراق گفت: ما در زمینه مقابله با تروریسم فعالیت‌های مشترکی داریم که شهید سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم تأکیدی بر مقابله مشترک ما با تروریسم تکفیری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ثابت محمد سعید […]

ضرورت همکاری‌های مشترک ایران و عراق در مقابله با تروریسم

رئیس ستادکل نیروهای مسلح دردیدار وزیر دفاع عراق گفت: ما در زمینه مقابله با تروریسم فعالیت‌های مشترکی داریم که شهید سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم تأکیدی بر مقابله مشترک ما با تروریسم تکفیری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، ثابت محمد سعید رضا العباسی، وزیر دفاع عراق عصر امروز با سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر ‌باقری عصر امروز در این دیدار گفت: دو‌ کشور ایران و عراق مشترکات فرهنگی، دینی، مذهبی، سیاسی و تاریخی فراوانی مانند همکاری در برگزاری مراسم ‌اربعین حسینی دارند؛ البته ما در زمینه مقابله با تروریسم نیز فعالیت‌های مشترکی داریم که شهید سلیمانی و سایر شهدای مدافع حرم تأکیدی بر مقابله مشترک ما با تروریسم تکفیری است.

وی افزود: قدرت‌های بزرگ تصمیم داشتند با ایجاد داعش کشورهای منطقه را به تصرف خود در آورند ولی همکاری دو ملت ایران و عراق و رزمندگان دو ملت توطئه آن‌ها با شکست مواجه شد‌.

سرلشکر باقری ادامه داد: ایران برای امنیت عراق شهدای فراوانی را تقدیم کرده که در این رابطه شهید سلیمانی در کنار شهید ابومهدی‌المهندس به نماد وحدت و برادری تبدیل شدند.

وی با اشاره به توسعه روابط دو ملت با استقرار دولت السودانی، ادامه داد: وضعیت منطقه ایجاب می‌کند ایران و عراق با همکاری یکدیگر امنیت منطقه را تأمین کنند زیرا دو ‌کشور با تهدیدات مشترکی مواجه هستند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه عنوان کرد: ارتباط و میزان همکاری‌های نظامی که باید بین دو کشور ایران و عراق باشد خیلی جدی شکل نگرفته است؛ لذا انتظار داریم این سفر شما نقطه عطفی در پیشرفت همکاری‌های نظامی بین دو کشور باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پیشنهاد داریم هیأتی از عراق آمده و مواضع امنیتی و دفاعی ما را در مرزهای مشترک بین ایران و اقلیم را بازدید کنند و ببینند طی این سال‌ها هزینه‌های زیادی برای تقویت مرز صورت گرفته است که این می‌تواند تجربه مناسبی برای مرزبانی عراق باشد.

در ادامه این دیدار، ثابت محمد سعید رضا العباسی وزیر دفاع عراق نیز در این دیدار عنوان کرد: مشترکات فروانی در زمینه‌های مختلف بین ایران و عراق وجود دارد؛ دولت السودانی برای استقرار مراحل سختی را پشت سر گذاشت البته اکنون نیز با چالش‌هایی مواجه است زیرا بر آن هستند تا نگدارند این دولت اهداف خود را محقق سازد.

وزیر دفاع عراق تأکید کرد: این دولت راهی جز موفقیت و ارائه خدمت به ملت ندارد لذا در این مسیر نیازمند کمک کشورهای دوست از جمله ایران هستیم؛ همچنین سیاست ما در وزارت دفاع این است که باز آماد و بازطراحی در زمینه زیرساخت‌های دفاعی و تسلیحاتی داشته باشیم و چون ایران در این مسیر پیشگام است، می‌توانیم از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم.