شوراهای اسلامی ظرفیتی برای امیدآفرینی در شهرها رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای شهر مراکز استان‌ها گفت: یکی از مسائل مهمی که بر اهمیت شوراها و شهرداری‌ها می‌افزاید، موضوع امید و امیدآفرینی است زیرا شوراها که نماینده‌های مردم هستند و از میان خود مردم برای اداره شهر تلاش می‌کنند، بهترین […]

شوراهای اسلامی ظرفیتی برای امیدآفرینی در شهرها

رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس مجمع مشورتی روسای شوراهای شهر مراکز استان‌ها گفت: یکی از مسائل مهمی که بر اهمیت شوراها و شهرداری‌ها می‌افزاید، موضوع امید و امیدآفرینی است زیرا شوراها که نماینده‌های مردم هستند و از میان خود مردم برای اداره شهر تلاش می‌کنند، بهترین ظرفیت برای ایجاد امید در شهرها هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، مهدی چمران در نشست مشترک شهرداران کلان‌شهرها و روسای شوراهای اسلامی مراکز استا‌ن‌ها اظهار داشت: چهارمین نشستی است که از زمان تشکیل مجمع مشورتی شوراها به صورت مشترک برگزار شده و هدف آن طرح و بررسی موضوعات و مسائل مشترک، بررسی راه‌حل‌ها و رساندن آن به مرحله عمل است.

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که بر اهمیت شوراها و شهرداری‌ها می‌افزاید، موضوع امید و امیدآفرینی است زیرا شوراها که نماینده‌های مردم هستند و از میان خود مردم برای اداره شهر تلاش می‌کنند، بهترین ظرفیت برای ایجاد امید در شهرها هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: با شروع فعالیت شوراها مردم وارد عرصه حل مشکلات شهرها شدند و فشار از روی دوش شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برداشته شد.

وی افزود: شوراها در طول سالیان اخیر با همه مشکلات قانونی و مسائلی که در قانون هنوز هم مبهم و مورد اختلاف است، وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده‌اند و شهرها را اداره کرده اند، اگرچه هنوز هم مشکلاتی هست و همچنان احصاء می‌شود.

چمران خاطرنشان کرد: حضور نمایندگان مردم می‌تواند امیدآفرینی به همراه داشته باشد؛ چنانکه موضوع امید در این ایام در کلمات مقام معظم رهبری هم موج می‌زند و در سخنرانی ایشان با مردم اصفهان هم به عنوان بحثی مهم مطرح شد.

وی گفت: طرح ملی مسکن جز با حضور فعال شهرداری‌ها و شوراهای شهر عملی نیست و شوراها بر اساس قانون اساسی در همه شئون شهر مسئول هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: زمانی که درباره قانون شوراها با شورای نگهبان بحث داشتیم، آنها تأکید داشتند که وظیفه شوراها نظارت و فعالیت در همه امور و شئون شهرها است، اگرچه قانون در خصوص چگونگی این نظارت و فعالیت سکوت کرده و مبهم است.

چمران گفت: امید است که با پیوستگی شوراها و شهرداری‌ها که تاکنون کمتر از آنچه که باید، بوده است، تصویب قوانین مفید برای ارتقا و حل مسائل شهری میسر شود.