به‌رغم القاء رسانه‌های معاند فارسی زبان درباره خاستگاه مشترک ایرانیان خارج‌نشین درخصوص حوادث اخیر، اما بررسی‌های ایرنا نشان می‌دهد که دستورکار تحمیلی دشمنان ایران، باعث بروز شکاف در اردوگاه ضد انقلاب شده است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،این روزها بستن سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور و تشدید تحریم‌ها به […]

به‌رغم القاء رسانه‌های معاند فارسی زبان درباره خاستگاه مشترک ایرانیان خارج‌نشین درخصوص حوادث اخیر، اما بررسی‌های ایرنا نشان می‌دهد که دستورکار تحمیلی دشمنان ایران، باعث بروز شکاف در اردوگاه ضد انقلاب شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری ایرنا،این روزها بستن سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور و تشدید تحریم‌ها به عنوان یکی از مطالبه‌های اصلی ضد انقلاب خارج‌ نشین زیر شعارهای هنجارشکن مطرح می‌شود.

در تجمع شنبه گذشته برلین که رسانه‌های ضد انقلاب مانور زیادی را روی جمعیت مشارکت‌کننده داده و با ترفندهای تصویربرداری چهره پناهندگان غیرایرانی، شیطان‌ پرستان، دگرباش‌ها و گروه‌های تجزیه طلب پنهان شد تا ایرانی جا زده شوند، تلاش این بود که درخواست تشدید تحریم‌ها و اخراج دیپلمات‌ها از دستورکار رسانه‌های معاند به مطالبه ایرانیان تبدیل شود.
در واقع تلاش شبانه‌روزی رسانه‌های معاند فارسی‌زبان برای بزرگنمایی حوادث اخیر در کنار اقداماتی نظیر آتش‌زدن اسناد هویتی و حمله به ساختمان‌های سفارت ایران در خارج، زمینه را برای پذیرش چنین نمایشی از سوی ناظران مهیا کرده بود.

طرح مطالبات ساختگی مانند حذف تیم ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم به کمک گرفته شد تا در پرتو گسست جامعه ایرانیان از هویت ملی، درخواست تشدید تحریم‌ها از سوی ایرانیان مشروع نشان داده شود.
برهمین اساس دولت آلمان نخستین گام را در راستای تحقق اهداف دشمنان ایران با طرح بازنگری روابط با ایران برداشت.«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه این کشور روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که روابط دو کشور نمی‌توانند مانند سابق ادامه یافته و آینده مناسبات تهران – برلین مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان همچنین از آماده‌سازی تحریم‌های بیشتر علیه ایران، تعلیق گفت‌وگوهای دوجانبه و کاهش مراودات تجاری و مالی خبر داد.
هم زمان در لندن نمایندگان مجلس این کشور جلسه‌ای را به پیشنهاد گروهی از نمایندگان طرفدار رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین درباره حوادث اخیر ایران تشکیل داده تا در ادامه جوسازی‌ها علیه ایران درباره افزایش فشارها به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای مشارکت ایران در جنگ اوکراین بحث شود.
در این جلسه باب بلکمن نماینده حوزه انتخابیه «هرو ایست» که اخیرا در فهرست تحریم‌های ایران قرار گرفته است، طی اظهاراتی مداخله جویانه درباره امور داخلی ایران، درخواست افزایش تحریم‌ها و تعطیل شدن سفارت‌خانه‌های دو کشور را مطرح کرد.