استاندار کردستان با بیان اینکه بار اصلی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر دوش پلیس است، گفت: عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر قابل تقدیر است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ”اسماعیل زارعی کوشا” استاندار کردستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تقدیر از زحمات […]

استاندار کردستان با بیان اینکه بار اصلی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر دوش پلیس است، گفت: عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، ”اسماعیل زارعی کوشا” استاندار کردستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تقدیر از زحمات پلیس استان در راستای مبارزه با مواد مخدر گفت: انتظامی کردستان در حوزه مقابله و مبارزه اقدامات خوبی انجام داده است که نشان از عزم راسخ پلیس در این حوزه می باشد.
وی افزود: کمیته های دیگر در بحث پیشگیری، آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه ورود جدی تری داشته باشند.
استاندار استان کردستان مقابله با مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت: الحمدالله  انتظامی کردستان با همت و روحیه جهادی در زمینه مبارزه و پیشگیری اقدامات خوبی انجام داده  که این امر در سایه تلاش شبانه روزی کارکنان انتظامی محقق شده است.

زارعی کوشا از اقدامات سردار” علی آزادی” در امر مقابله و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد، و افزود: آموزش اصلی‌ترین راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد است، و بر لزوم فراهم کردن زمینه برای ایجاد اشتغال معتادان بهبود یافته توسط نهاد های مرتبط در این خصوص تاکید کرد.

رشد ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان؛

سردار آزادی در این جلسه از کشف ۳۳۴ کیلو گرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این مقدار کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

وی جمع آوری معتادان متجاهر را نیز از دیگر اولویت های پلیس استان دانست و گفت : در این خصوص نیز ۳۸۷ نفر معتاد جمع آوری و تحویل کمپ جهت درمان شده است.
فرمانده انتظامی استان و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان افزود: سال قبل در حوزه پبشگیری هم کارهای خوبی انجام شد و ۳۰۵ فقره تسهیلات حمایتی از معتادان بهبود یافته پرداخت شد تا زمینه اشتغال آنان فراهم و از بازگشت این افراد به اعتیاد ممانعت شود.

فرمانده انتظامی بانه از کشف ۴۲۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “رسول کرمی چگینی” با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران انتظامی با اشراف اطلاعاتی از دپوی کالای قاچاق غیرمجاز در سطح شهرستان مطلع، و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی محل مورد نظر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از محل مقدار ۴۲۰ هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف گردید .

سرهنگ چگینی بیان داشت : کارشناسان ارزش سیگارهای کشف شده را ۷ میلیارد ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان بانه، در پایان با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان