پالایشگاه‌های چینی خرید نفت از ایران و روسیه را بیشتر کردند، آمارهایی وجود دارد که چین در ماه مارس ۸۰۰ هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پالایشگاه‌های دولتی و خصوصی چین نفت خام زیادی را از روسیه خریداری می‌کنند که پالایشگاه‌های دیگر مجبور می‌شوند […]

پالایشگاه‌های چینی خرید نفت از ایران و روسیه را بیشتر کردند، آمارهایی وجود دارد که چین در ماه مارس ۸۰۰ هزار بشکه در روز از ایران نفت خریداری کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، پالایشگاه‌های دولتی و خصوصی چین نفت خام زیادی را از روسیه خریداری می‌کنند که پالایشگاه‌های دیگر مجبور می‌شوند برای خرید نفت ارزان به سمت نفت خام ایران بیایند و اینها صادرات نفت ایران و روسیه را افزایش داده است.

تقاضا از سوی پالایشگاه‌های بزرگ چینی نظیر پترو چینا و سینوپک که واردات خود را در ماه فوریه دوباره ادامه دادند باعث شده اعتماد خریداران بزرگ چینی به سمت بازار روسیه تقویت شود.

با برگشت خریداران بزرگ به سمت بازار روسیه، در این میان ارزش نفت روسیه، ایران و ونزوئلا هم با جایگزین شدن این نوع نفت‌ها در سبد نفتی خریداران، تقویت شده است.

آمارهای گمرک چین نشان می‌دهد که واردات نفت خام از ایران و ونزوئلا در ماه مارس ثبت نشده است زیرا این محموله‌ها اغلب برای فرار از تحریم‌های به اسم کشورهای دیگر صادر می‌شود. در دوره ژانویه تا فوریه روزانه ۱.۰۷ میلیون بشکه در روز نفت خام از مرکزی انتقال نفت مالزی به چین ارسال شد که رشد ۶۴ درصدی نسبت به قبل داشته است.

بر اساس آمارها چین در ماه مارس ۴۰۹ هزار بشکه در روز نفت ایران را خریداری کرده که نسبت به ماه ژانویه دو برابر شده است در این میان برخی آمارهای وجود دارد که میزان صادرات ۸۰۰ هزار بشکه در روز بوده و انتظار بر این است که این رقم در ماه‌های آینده رشد بیشتر داشته باشد.