فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: شناورهای بدون هویت که به صورت غیر مجاز اقدام به صید میگو به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان کردند، شناسایی و توقیف شدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سیدعبدالکریم غلامی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با […]

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر گفت: شناورهای بدون هویت که به صورت غیر مجاز اقدام به صید میگو به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان کردند، شناسایی و توقیف شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سیدعبدالکریم غلامی فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات استان بوشهر، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح دریابست تا ۱۶ مردادماه امسال، اظهار داشت: در آستانه آغاز فصل صید میگو دریابست از ۱۱ تا ۱۶ مرداد ماه تعیین شده و در این فاصله صید هرگونه آبزیان در خلیج فارس ممنوع است.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیته صید شیلات استان بوشهر، صید میگو برای قایق‌ها از ۱۷ و لنج‌های صیادی از ۱۸ مرداد آغاز می‌شود که گرفتن مجوز برای صید میگو الزامی است.

این مقام مسؤول بیان داشت: به‌دنبال تشدید و افزایش بیش از پیش برخورد با صید غیر مجاز هستیم و با خاطیان و متخلفان حوزه صید و صیادی در خلیج فارس برخورد قاطع می‌شود.

غلامی اضافه داشت: به‌منظور جلوگیری و مبارزه با صید غیر مجاز میگو از سوی شناور‌های متخلف، عوامل گشت یگان حفاظت منابع آبزیان در خلیج‌فارس محدوده شهرستان تنگستان و دیر تعداد چهار فروند قایق بدون هویت را به علت تخلف صید و صیادی بدون کسب مجوز شیلات و صید ممنوعه ترال توقیف کردند.

عبدالکریم عنوان کرد: از این شناور‌ها مقدار ۶۲ کیلوگرم میگو، ۲۲ جفت تخته، تور، طناب و دیرک صید ترال قایق به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان کشف و توقیف شد و پرونده تخلفاتی برای این شناور‌ها تشکیل و برای سیر مراحل قضائی به مرجع قضائی ارسال شد.