به مناسبت هفته انقلاب اسلامی، آیین رونمایی از تصویر سید شهیدان اهل قلم صبح امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی در این آیین، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: […]

به مناسبت هفته انقلاب اسلامی، آیین رونمایی از تصویر سید شهیدان اهل قلم صبح امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی در این آیین، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) یار بی همتا برای پیامبر اسلام و اولین بانویی بود که به اسلام ایمان آورد و تمامی اموال خود را در راه پیشرفت اسلام خرج کرد.
وی اظهار امیدواری کرد ، کسانی که مثل حضرت خدیجه اموال خود را در راه اسلام وپیامبر خرج کردند را بتوانیم بهتر بشناسیم و الگوی بسیار خوبی برای جامعه ما باشند.
حجت‌الاسلام معتمدی با اشاره به فرموده حضرت امام درباره شهادت اذعان کرد: حضرت امام(ره)فرمودند: شهادت هنر مردان خداست و هر کدام از شهیدان که در انقلاب یا در جبهه و یا بعد از جنگ و تا کنون نیز که باب شهادت باز است، در زمره هنرمندان هستند و آرزوی همه ما این است که عاقبت ما ختم به شهادت شود.


وی با بیان اینکه شهید آوینی هنرمندانه روایت جنگ می کرداظهار داشت: شهید آوینی با شیوه ای که انتخاب می کرد بسیار می‌توانست مردم را هماهنگ کند و غیر از شهادت نتیجه دیگری نمی‌توانست داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیست فروردین روز شهادت شهید سید مرتضی آوینی است که با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی مطرح شده است تصریح کرد: شهید آوینی را سیدالشهدای اهل قلم میگویند چون هم در هنر نویسندگی و هم فیلم سازی هنرمندانه اقدام می کرد.
وی با اشاره به مسئله جهاد تبیین خاطرنشان کرد:یکی از کارهای امروزه هنرمندان به تصویر کشیدن دوران انقلاب و جنگ برای جوانان امروز است که به صحنه آوردن صحنه های انقلاب در عرصه های مختلف میتواند جهاد تبیین را پی داشته باشد.
حجت‌الاسلام معتمدی بکی از بهترین کارهای انقلاب را نامگذاری برای روزهای مختلف عنوان کرد و گفت: یکی از آنها نامگذاری روز شهادت شهید سید مرتضی آوینی است که با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی مطرح شده است.
وی افزود: ما هر چه داریم از مکتب شهدا داریم و بارها گفتیم وصیت نامه و زندگی نامه شهدا برای به تصویر کشیدن هر کدام میتواند یک جریان‌سازی فرهنگی برای کشور داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اذعان کرد: شهدا گرانبهاترین چیز یعنی جان خود را فدای انقلاب اسلامی کردند و ما مسیولین باید مراقبت کنیم چرا که اگر امروز این شهدا بودند آنها در جای مانشسته بودند و ما باید دست به دست هم دهیم تا این بار سنگین را به مقصد برسانیم و امیدوارم ما هم بتوانیم سربازان خوبی برای آقا امام زمان باشیم.
وی در پایان اظهار داشت: توفیق بهره مندی بیشتر از این ماه را از خداوند خواستاریم و برای دولت انقلابی نیز آرزوی توفیقات روز افزون داریم.
خبرنگار: الهام خانی