پس از انتشار گزارش سوت‌زنی فارس با موضوع جعل عنوان جوانکی در دستگاه‌های حاکمیتی، نظر ارگان‌های امنیتی جلب شده و در پی آن دادستان هرمزگان از دستگیری این فرد به اتهام کلاهبرداری و نفوذ در وزارت اطلاعات و جعل عنوان در دفتر مقام معظم رهبری خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به […]

پس از انتشار گزارش سوت‌زنی فارس با موضوع جعل عنوان جوانکی در دستگاه‌های حاکمیتی، نظر ارگان‌های امنیتی جلب شده و در پی آن دادستان هرمزگان از دستگیری این فرد به اتهام کلاهبرداری و نفوذ در وزارت اطلاعات و جعل عنوان در دفتر مقام معظم رهبری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از خبرگزاری فارس، اسفند سال گذشته، خبری با عنوان «سوت‌زنی| رونمایی از مهرشاد سهیلی ۲/ از نامه به دبیرکل سازمان ملل تا مصاحبه با شبکه‌های خارجی توسط جوانکی ۱۹ ساله» منتشر کردیم که براساس آن فردی در پوشش فعالیت‌های پژوهشی با مسئولان رده‌بالای امنیتی ارتباط برقرار کرده و از آن‌ها درخواست جایگاه مشاوره می‌کرد، به‌نحوی که تحت مجموعه‌ی نامشخصی به نام مرکز تحقیقات استراتژیک عمار، در برخی جلسات منتسب به وزارت امور خارجه شرکت کرده و با سربرگ آن حتی به دبیرکل سازمان ملل متحد هم نامه‌نگاری کرده بود.

براساس گزارش خبری فوق، این مجرم برای اعتمادسازی بیشتر دارای ظاهر دیپلماتیک بوده و با گرفتن تماس تلفنی با تعدادی از کارگزاران نظام و برگزاری جلسات متعدد با برخی از آن‌ها نظر اطرافیانش را برای همکاری جلب می‌کرد، به‌گونه‌ای که خود را از مشاوران بسیاری از نهادهای حاکمیتی مانند شورای راهبردی سیاست امور خارجه و وزارت اطلاعات معرفی کرده و با جعل این عنوان‌ها به‌دنبال فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد و پتروشیمی‌ها بود، همچنین از طریق ظاهرسازی با تعدادی از دختران هم به بهانه ازدواج روابط غیراخلاقی برقرار کرده بود.

کلاهبرداری میلیاردی با ادعای نفوذ در وزارت اطلاعات و بیت رهبری

ا_ق علاقه‌ی زیادی به مصاحبه با رسانه‌های بین المللی داشت، به‌نحوی که در برخی برنامه‌های شبکه‌های عربی شرکت کرده و اخباری با عنوان معاون دفتر مقام معظم رهبری به اسم وی منتشر شده است، که در این مصاحبه‌ها اطلاعاتی حاصل از جلساتش با مسئولان ارشد بیان می‌شد.

سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس علاوه بر انتشار گزارش خبری از تخلفات این جوان کلاهبردار، اسناد جعل عنوان و فریبکاری را به دستگاه‌های نظارتی ارائه داده تا بررسی دقیق‌تری روی فعالیت‌های وی صورت گیرد. از این رو نامبرده تحت رصد نیروهای امنیتی قرار گرفت، در همین راستا روز گذشته دادستان هرمزگان از دستگیری این مجرم خبر داد.

دادستان هرمزگان ضمن تائید تخلفات متعدد نامبرده از جعل عنوان تا کلاهبرداری از دستگیری وی خبر داد و وعده‌ی استخدام ۲۰۰ نفر در ارگان‌های دولتی و اخاذی ۲ و نیم میلیارد تومان از این طریق را تنها یکی از تخلفات این فرد برشمرد.

با توجه به روایت فوق لازم به ذکر است، همراهی گزارشگران مردمی با سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس موجب رفع فسادهای قابل توجهی شده است که دستگیری مجرم فوق از جانب دستگاه‌های امنیتی تنها یکی از این موفقیت‌ها بوده که به اطلاع عموم رسانده شده است، بنابراین از شما مخاطبان گرامی دعوت می‌کنیم تا گزارشات مستند از جرائم و تخلفات را در سامانه سوت‌زنی خبرگزاری فارس ثبت کرده یا از طریق شناسه تلگرامی Sootzani_Farsnews برای ما ارسال کنید