درخشش هنرمندان کردستانی در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ جوایز سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ در بخش مستند و داستانی به دو اثر تولیدی حوزه هنری استان کردستان رسید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای شامگاه جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ […]

درخشش هنرمندان کردستانی در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰

جوایز سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ در بخش مستند و داستانی به دو اثر تولیدی حوزه هنری استان کردستان رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اختتامیه سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای شامگاه جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ با اجرای عبدا… روا و حضور جمع کثیری از هنرمندان و مسئولین درتالار ایوان شمس با معرفی برترین های بخش های بین الملل، کودک ونوجوان، داستانی و مستند به کار خود پایان داد.

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفتگویی خبری با اشاره به وقفه ۴ ساله جشنواره فیلم ۱۰۰ بدلیل مشکلات ناشی از کرونا گفت: در این دوره همچون دوره های گذشته شاهد استقبال بسیار خوب هنرمندان کشور از این رویداد منحصر به فرد سینمایی که مختص فیلم های کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای است بودیم و هنرمندان کردستانی نیز همچون دیگر دوره‌ها حضور‌پررنگی را در بخش های مختلف جشنواره به ثبت رساندند.

وی گفت: ارسال ۲۳ اثر به دبیرخانه جشنواره و راه یابی ۸ اثر به بخش رقابتی با انتخاب هیئت داوران جشنواره و کسب رتبه سوم تعداد آثار راه یافته به بخش نهایی در بین مراکز استانی ، نشان دهنده سطح بالای آثار تولید شده این هنرمندان بود.

وی با مهم ارزیابی کردن جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ در معرفی استعدادهای هنری در عرصه فیلم سازی افزود: حضور جوانان با استعداد و ارائه آثار زیبا در ۱۰۰ ثانیه و درگیر کردن مخاطب با داستان و سوژه ارائه شده از ویژگی های بارز فیلم های تولید شده است.
رئیس حوزه هنری استان کردستان ادامه داد: جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ از مهمترین جشنواره های بین المللی در بخش فیلم کوتاه محسوب می گردد که در آن فیلمسازان تلاش می کنند تا در یک تجربه سخت و مهم یک اثر هنری ماندگار تأثیرگذار را تولید و در آینده هنری خود با دانستن اهمیت ایجاز به خلق اثر در سایر بخش های سینمایی بپردازند.

وی تصریح کرد:خوشبختانه همچون دوره های گذشته که موفقیت های خوبی توسط هنرمندان کردستانی در این جشنواره به ثبت رسیده است ، دراین دوره نیزحاصل تلاش هنرمندان کردستانی کسب دو عنوان در بخش مستند و داستانی توسط هنرمندان کردستانی با حمایت و تهیه کنندگی حوزه هنری بوده است.

مرادی گفت: فیلم مستند “قاچ” (عنوانی کردی به معنی پا ) به کارگردانی و تدوین فاطمه مرزبان و تصویربرداری وریا عبدیانی با حضور حسین محمدی تولید حوزه هنری کردستان موفق شد جایزه بهترین فیلم از نگاه شبکه مستند را به خود اختصاص دهد.
رئیس حوزه هنری کردستان افزود: در بخش داستانی نیز تندیس سوم بخش داستانی ملی به اثر «ده» ساخته فریاد خسرویانی اهدا شد.

وی ادامه داد: در این فیلم که علاوه برکارگردانی، نویسندگی وتدوین را نیز فریاد خسرویانی برعهده داشته است، بختیار خلیلی، مانی تخوار، نوید تخوار، سیاوش ساعدپناه، کیوان مردانی و کیانی راد به عنوان بازیگر ایفای نقش داشته اند.
وی ادامه داد: خاطره فروتن به عنوان دستیار یک کارگردان و برنامه ریز، سوران صیدی دستیار دوم کارگردان، حدیث مرادی به عنوان منشی صحنه، پژمان راژ صداگذاری، اشکان ساعدپناه طراحی پوستر، محمد احمدی در بخش اصلاح رنگ ، پریسا عبداللهی به عنوان عکاس پشت صحنه، افشین ملکی تصویربردار، آرمان صیدی و هیوا زندی دستیاران تصویر، مسلم حمزه صدابردار ، مبین آزرمیدوخت به عنوان دستیار صدا و کیوان بی نیاز در طراحی صحنه در این اثر تولیدی حوزه هنری استان کردستان حضور داشته اند.
گفتنی است در این دوره از جشنواره ۹ جایزه اصلی در بخش های مختلف به تولیدات مراکز استانی حوزه هنری، استان های خراسان رضوی ۳ اثر، اصفهان ۲ اثر، کردستان ۲ اثر، زنجان و سمنان هرکدام با ۱ اثر اختصاص پیدا کرد.