امروز معلمانی برگزیده شده‌اند که بهترین‌های سه دهه در آموزش و پرورش هستند صحرایی با اشاره به اهمیت نقش معلمان و انتخاب بهترین ها در گزینش جدید گفت: من شهادت می‌دهم برای انتخاب بهترین معلمان، سفارشی قبول نکردم و امروز معلمانی برگزیده شده‌اند که بهترین‌های سه دهه در آموزش و پرورش هستند، چون باید در […]

امروز معلمانی برگزیده شده‌اند که بهترین‌های سه دهه در آموزش و پرورش هستند

صحرایی با اشاره به اهمیت نقش معلمان و انتخاب بهترین ها در گزینش جدید گفت: من شهادت می‌دهم برای انتخاب بهترین معلمان، سفارشی قبول نکردم و امروز معلمانی برگزیده شده‌اند که بهترین‌های سه دهه در آموزش و پرورش هستند، چون باید در انتخاب معلم جدی بود و سخت گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ رضامراد صحرایی پیش از ظهر امروز در جمع نومعلمان اصفهان با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاهی است که همه باید برای رونق آن بکوشند، اظهار کرد: هر کسی در کشور کار می‌کند باید بداند که ثمره عمر آنها در آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امروز ما میراث‌دار یک نگاه نامبارک به آموزش و پرورش هستیم؛ کوچک شماری آموزش و پرورش از عدم اعتماد به نفس برخی شروع شد که امروز نتایج آن را می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش همه معلم هستند، عنوان کرد: شرافت من را نه درآمد و نگاه دیگران بلکه آن کودکی که می‌شود شهید همت و شهید خرازی تعیین می‌کند.

صحرایی با بیان اینکه اگرچه از کمبود حقوق و مزایا گله‌مندیم اما معلمی تنها یک شغل نیست، اذعان کرد: امسال که سعی کردیم بهترین‌ها را برگزینیم، بابت انتخاب نشده‌ها به همه جواب پس دادیم. اعتراض حق هر کسی است اما هر کسی که می‌خواهد ببیند چه گذشته است بیاید و ببیند چه شده و چگونه افراد انتخاب شدند؛ من شهادت می‌دهم برای انتخاب بهترین معلمان، سفارشی قبول نکردم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروز معلمانی برگزیده شده‌اند که بهترین‌های سه دهه در آموزش و پرورش هستند، چون باید در انتخاب معلم جدی بود و سخت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کار معلم به حدی مهم است که اگر از مراجع تقلید سوال کنید، می‌گویند من هم پرورده معلم هستم و این عین کلام رهبر معظم انقلاب است.

صحرایی افزود: معلم کسی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب معمار هویت و آینده کشور است و در حساس‌ترین نقطه جغرافیایی این کشور یعنی کلاس درس ایستاده چون آینده این کشور را می‌سازند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه استخفاف معلمان کار منافقان است، گفت: امروز من به عنوان یک معلم خود را مصداق این آیه می‌دانم که فبای ذنب قتلت و باید خود را جوابگوی کشته شدن استعداد کودکان بدانم.

وی با بیان اینکه معلم انسان‌سازی می‌کند، عنوان کرد: معلمی شغل نیست که با شغل‌های دیگر مقایسه شود؛ امروز ما در یک جنگ ترکیبی تاریخی بی مانند هستیم و افسران این جنگ معلمان هستند.

صحرایی با بیان اینکه امروز چالش ما این است که بین معلمان و دانش‌آموزان ارتباط شناختی ایجاد نمی‌شود، عنوان کرد: اصول ما از زمان پیامبر اکرم(ص) تا امروز ثابت است ولی نمی‌توان با روش گذشته به نسل امروز تدریس کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید الگوی ما در معلمی پیامبر اکرم(ص) باشد، اظهار کرد: کتاب‌ها و درس‌ها فراموش می‌شود و آنچه که می‌ماند، رفتارها و منش‌ها است.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین می‌گوید دانش‌آموزان را حقیقت‌طلب و میهن‌دوست بار بیاورید، عنوان کرد: امروز یک افت بزرگ در اثر جنگ ترکیبی ایجاد شده و آن حذف ذهن تاریخی است؛ نمی‌گویند چه کسی به مردم فلسطین ظلم کرده و خانه‌های آن ها را تصاحب کرده و پدران و مادران آنها را شهید کرده و وظیفه ما مبارزه با این تحریف است.

صحرایی با بیان اینکه همه هراس آنها این است که ما بیدار شده‌ایم، گفت: آنها تعجب می‌کنند که ما در مدارس شورای دانش‌آموزی داریم و بچه‌های ما از مدارس مشارکت‌پذیری را تمرین می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای معلمی کار حجمی و ساعتی مجاز نیست، گفت: در کمبود معلمی که اکنون مشاهده می‌کنیم بیش از یک دهه خلاف جهت سند بنیادین تحول حرکت شده است.

وی ادامه داد: در ۶ ماه گذشته بیش از ۶۸ هزار معلم جدید جذب کرده‌ایم و اگر این کمبود ریشه تاریخی ندارد چه زمانی در ۶ ماهه اول سال این تعداد معلم جذب شده‌اند.

صحرایی با بیان اینکه اگر قانون رتبه‌بندی در جای خودش اجرا می‌شد، امروز شاهد سیل بازنشستگان نبودیم، گفت: دلیل بازنشستگی کم‌سابقه امسال اجرا نشدن این قانون در زمان خود است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قانون رتبه بندی آیین نامه مسیر رشد معلمی به زودی تدوین و پس از تصویب به عنوان مکلم قانون رتبه بندی اجرا می شود، گفت: همین امسال بیش از ۵ میلیون و ۵٠٠ هزار ساعت آموزش ضمن خدمت اجرا شده است.

وی در پایان با بیان اینکه آموزش و پرورش ۴۰ درصد دولت را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش متفاوت است و باید به آن متفاوت نگاه کرد؛ در آموزش و پرورش هیچ امری دستوری اجرا نمی‌شود.