بودجه معاونت فناوری برای کارآفرینی صرف می شود معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: بودجه این معاونت اندک است، اما به هیچ عنوان آن را برای تملک و ساختمان خرج نمی‌کنیم بلکه از هر کسی که برنامه کار آفرینی داشته باشد حمایت می کنیم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره […]

بودجه معاونت فناوری برای کارآفرینی صرف می شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: بودجه این معاونت اندک است، اما به هیچ عنوان آن را برای تملک و ساختمان خرج نمی‌کنیم بلکه از هر کسی که برنامه کار آفرینی داشته باشد حمایت می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم دکتر علی خیرالدین در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور گفت: ماده ۳۸ قانون حمایت از دانش‌بنیان می‌گوید که وزارت علوم مجاز است در چارچوب قانون و مقررات نسبت به جذب و بکارگیری ۳۰۰ متخصص اقدام کند. 
وی افزود: در حال پیگیری دریافت مجوز برای جذب ۳۰۰ نیروی متخصص برای فعالیت در پارک‌های علم و فناوری هستیم و طبق قانون هم سازمان برنامه و بودجه باید در چارچوب قوانین و مقررات، منابع و بودجه لازم را تامین کند. 
خیرالدین تصریح کرد: بند ت ماده ۶ به وزارت علوم و وزارت بهداشت اجازه تاسیس پردیس‌های علم و فناوری را داده که آن‌ها را ایجاد کرده ایم و آن‌ها مراکز رشدی هستند که موافقت اولیه آن‌ها را داشته ایم. 
او ادامه داد: موافقت اولیه یک پارک علم و فناوری تخصصی و دانشگاه جامع امام حسین را داده ایم لذا سیاست ما این است که پارک‌های علم و فناوری زیاد نشوند،  اما افزایش پارک‌های علم و فناوری خصوصی به نفع ماست.
معاون وزیر علوم اضافه کرد: برای تاسیس مراکز رشد باید مسیر معاونت فناوری، هیات امنا و شورای گسترش آموزش عالی طی شود و معاونت در حدود یک هفته شرایط  را بررسی و در صورت تایید مجوز مقدماتی را می دهد.