کشور ما ۴۴سال است که با یک فرمان حرکت میکند/ عملکرد نهضت باید کاهش آمار آسیبهای اجتماعی را ارایه دهد نه افزایش وعرضه تعداد سبد کالا! مسول میز تخصصی و حوزه معاونت حوزه های کل کشور: کشور ما ۴۴سال است که با یک فرمان حرکت میکند و ما همچنان روز به روز شاهد تعداد افزایش […]

کشور ما ۴۴سال است که با یک فرمان حرکت میکند/ عملکرد نهضت باید کاهش آمار آسیبهای اجتماعی را ارایه دهد نه افزایش وعرضه تعداد سبد کالا!

مسول میز تخصصی و حوزه معاونت حوزه های کل کشور: کشور ما ۴۴سال است که با یک فرمان حرکت میکند و ما همچنان روز به روز شاهد تعداد افزایش انواع و شاخه های مختلف آسیبهای اجتماعی در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ حجت السلام شیخ حسن یحیایی مسئول میز تخصصی و حوزه معاونت حوزه های کل کشور روز یکشنبه ۲۱خرداد ۱۴۰۲ در همایش رابطین استانی نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان که در بازدید از شهرستان دهگلان برگزار شد،اظهار داشت: بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در تاریخ ۹۸/۳/۱ که با حضور دانشجویان در تهران برگزار گردید، ایشان بصورت جدی بر اجرای یک حرکت ترسیم شده به سوی یک تمدن نوین اسلامی با استفاده از نیروهای جوان و انقلابی و بامحوریت گام دوم انقلاب تاکید کردند.

حجت السلام یحیایی گفت: اگر هر کدام از اعضا، گروهها و تشکلهای خیریه نهضت اجتماعی جوانان بیانات ارزشمند و تاثیر گذار مقام معظم رهبری را در تاریخ ۹۳/۳/۱ به شفافی و به بصورت مکرر مطالعه کنند، جدای از اینکه موفقیت و چشم انداز ترسیم شده تمدن نوین اسلامی آنها در حال حرکت درستی می باشد و به افق منتهی میشود، بلکه هر بار با مطالعه آن یک علم،طرح، ایده و راهکار جدید یاد می گیرند. چرا که بیانات ارزشمند و پر بار مقام معظم رهبری حاصل سالها تلاش مطالعه قرآنی،علمی،اجتماعی،اقتصادی و… برگرفته از تجربیات دوران جنگ وشهادت و از خود گذشتگی همر رزمانش است.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری در ترسیم و اجرای تمدن نوین اسلامی و همچنین بستر آن که کاهش و از بین بردن مشکلات اقتصادی وآسیبهای اجتماعی است، بیشتر بر مبنای اجرای کلی نسخه برون رفت از مشکلات اجتماعیست، نه اینکه هر سال ما بیایم آمار بگیریم و افزایش تعداد نیازمندان و خیرین را در جلسات گزارش بدهیم، بلکه باید به گونه ای پیش برویم و با قاطعیت کامل و بدون دخالت هیچ ارگان ونهاد دولتی و با استفاده از حلقه های میانی و تشکیلاتی خود مردم، جلسه به جلسه تعداد روبه کاهش نیازمندان وخیرین را گزارش بدهیم. بنابراین اینجاست که دیگر میتوانیم بگویم گفتمان گام دوم انقلاب را کم کم پیش می بریم و بر اساس تمدن نوین اسلامی در حال پیشرفت فرهنگ فقر زدایی، و آسیب زدایی با محوریت تاکیدات و بیانات مقام معظم رهبری هستیم.

مسئول میز تخصصی و حوزه معاونت حوزه های کل کشور با اشاره به اینکه کشور ما ۴۴سال است که با یک فرمان حرکت میکند و ما همچنان روز به روز شاهد افزایش تعداد شاخه های آسیبهای اجتماعی در کشور هستیم، افزود: امروز نیروهای جوان انقلابی و گام دومی باید طبق دستور مقام معظم رهبری فرمان را به سمت حرکت رو به افق تمدن نوین اسلامی عوض کنند و در محلات و کوچه به کوچه شهر دنبال افراد پای کار،خیرین کوچک وبزرگ، کار آفرینان ومعتمدین بگردند و آنها را به حضور وشرکت در نهضت اجتماعی جوانان دعوت کنند و جبهه تشکیل بدهند و مانند رزمنده های دوران جنگ مرحله به مرحله به خط مقدم برای آرایش جنگی مبارزه با آسیبهای اجتماعی به میدان عمل بیایند.

مشکلات و آسیب های اجتماعی را تنها به اعتبارات بسنده نکنیم/هدف ترسیم شده نهضت کاهش آسیبهای اجتماعیست

حاج عطالله امینی دبیر نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان نیز در ادامه این جلسه معنوی و فرهنگی اظهار داشت: اصالت ورسالت نهضت اجتماعی جوانان بر گرفته از تابعیت و اجرای بند به بند نسخه برون رفت کشور از عامه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… مقام معظم رهبری است که در تاریخ ۹۸/۳/۱ با تاکید بسیار جدی آن را به ما عنوان کردند و ماهم به عنوان یک رزمنده میدان جنگ کنونی در کشور موظف به اجرای تمامی قوانین آن هستیم، چرا که هدف اصلی نهضت فراهم کردن بستر شادی، سلامتی و امنیت مردم جامعه در تمام برهه ها می باشد.

امینی افزود: ریشه واساس کار نهضت اجتماعی جوانان کاهش آسیبهای اجتماعی،افزایش توانمدی کار آفرینان خلاق وافراد خیر است که ما با استفاده از تمام توان خود استعداد،توانایی و پتانسیل آنها را در میدان رشد، کمک و در نتیجه عمل قرار میدهیم و همگی مانند یک خانواده بصورت زنجیر وار با یاری همدیگر وتشکیل شبکه های مردمی وبا یک هدف ترسیم شده با محوریت گفتمان گام دوم انقلاب بر مبنای پیشبرد تمدن نوین اسلامی گامهای موثر و استواری را به یاری خداوند و همکاری اعضا و رابطین استانها و شهرستانها برمی داریم.

دبیر نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان با اشاره به تعریف خاطره ای از جلسه اعضای نهضت که مدتها پیش در استان کردستان برگزار شده بود و یک فرد عراقی نیز به عنوان مهمان در آنجا حضور داشت، افزود: وقتی که ما بیانات ارزشمند وگفتمان تاثیر گذار مقام معظم رهبری را بر مبنای اجرا و چگونگی گام دوم انقلاب را در جلسه مطرح می‌کردیم، آن شخص عراقی از بند بند فرمایشات اساسی ومهم مقام معظم رهبری بسیار استقبال کردند و گفتند که آموزش این درس ارزشمند مقام معظم رهبری را نیز با ما به اشترک بگذارید تا ما هم در کشور عراق بتوانیم از نسخه های آن بهره ببریم و در جهت روند کاهش مشکلات کشورمان از آن استفاده کنیم.

امینی تصریح کرد: این شخص عراقی در حال حاضر صرفا به خاطر یادگیری و آموزش بهتر از رسالت نهضت اجتماعی جوانان سنندج با ما در ارتباط است و از فرمایشات مقام معظم رهبری مانند علمی دست نیافته وکم یاب بهره می برد و در تلاش است تا هر چه زودتر در کشور عراق بصورت تخصصی از آن الگو برداری کند و گروههایی را در این راستا تشکیل وآموزش بدهد. زیرا که او بهتر و زودتر از ما به فهم ودرک نکته به نکته بیانات طلایی وکلیدی مقام معظم رهبری رسیده بود.

دبیر نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان گفت: اگر ما به رسالت و اساس دین مبین اسلام و زندگی ارزشمند وموفق حضرت محمد مصطفی (ص) در زمینه دعوت به دین اسلام بنگریم، متوجه میشویم که پیامبر ما تنها یک نفر بودند ولی با شبکه سازی که انجام داد توانست بیش از یک میلیارد مسلمان را تا به عصر امروز نسل به نسل پرورش دهد و امروز نیز، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت آیت الله خامنه ای نیز بر مبنای همان روشهای پیامبر (ص) نسخه برون رفت کشور را از مشکلات اجتماعی، اقتصادی و غیره را تاکید کرده است.

وی افزود: ما نباید در تمامی موارد، خل شدن مشکلات و آسیب های اجتماعی را تنها به پول و اعتبارات بسنده کنیم، زیرا باید گروه ها و تشکیلات مردمی با استفاده از محرک ذهنی و میدانی خود روند وچرخه سرمایه‌گذاری را فراهم کنند تا رفته رفته گروهها و تشکیلات کوچک به نتیجه عملکرد نقشه ترسیم شده و افق تمدن نوین اسلامی مقام معظم رهبری برسند.

وی با ابراز امیدواری از پیشبرد جلسات ابتدایی نهضت اجتماعی جوانان در استان کردستان تاکید کرد: ما به یاری خدا، برای رضای خدا و به دستور رهبر عزیزمان در این نهضت با بستر پنج عرصه آسیب زدایی، اشتغالزایی، امید ونشاط، صندوق قرض الحسنه، اشتغال کشاورزی و همچنین در ادامه عرصه پیشمرگان مسلمان کرد پای کار آمدیم تا با شناسایی خیرین و کار افرینان حلقه های محکم انسانیت، مروت و ترسیم فرهنگ تمدن نوین اسلامی را اجرا کنیم که قطعا با همکاری حلقه های میانی وتشکیلاتی که خود اعضا درد جامعه خود را حس می کنند ودغدغه حل آن را دارند، پیروز و موفق خواهیم شد.

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب امروز ما باید صادقانه به میدان آرایش جنگی برویم

دکتر انور سقزی قائم مقام نهضت اجتماعی جوانان استان کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: اگر امروز بعد از ۴۴سال هنوز انقلاب ما پا برجاست و تمام غرب و دشمنان اسلام وانقلاب از قدمت و قوت آن در طمع و حیرت هستند، حاصل تخصص و فرماندهی معمار کبیر انقلاب سلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) است که بعد از چهار دهه همچنان ما از فرمایشات و کاریزمای شخصیت و علم آن امام همام بهره میبریم.

سقزی گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، حضرت امام خمینی (ره) در سمت فرماندهی بدون هیچ گونه امکاناتی، تنها با استفاده از نیروهای جوان و حتی کم سن وسال در صورتی که کشور ما حتی توان تولید سیم خاردار را هم نداشت، در مقابل کشوری که تمام غرب از او حمایت تسلیحات نظامی میکردند، پیروز شد. بنابراین امروز ما نیز باید طبق فرمایشات وگفتمان ترسیم شده گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری فرمانده، مانند رزمندگان دوران جنگ به میدان عملکرد صادقانه و در بتن گروههای تشکیلاتی و مردمی پای کار بیاییم و دست در دست همدیگر در جهت چاره سازی وبرون رفت مشکلات اجتماعی کشور و استان کردستان همدیگر را یاری دهیم.

وی با اشاره به رسالت جهادی و مردمی نهضت اجتماعی جوانان افزود: نهضت اجتماعی فرصتیست برای خود ساختگی و پیشبرد اهداف اسلامی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران که انتظار داریم قشر جوان آن را بیشتر حرکت دهند و با تشکیل گروههای مردمی و انقلابی در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی بر مبنای گفتمان گام دوم انقلاب اسلامی عملکرد مثبت و قابل چشمگیری به مردم ارایه کنند.

کردها با تمام توان پای اهداف وآرمان امام وانقلابشان ایستاده اند/ فرآیند نسخه برون رفت مشکلات کشور در دست جوانان است

پوریا خداکرم زاده دبیر نهضت اجتماعی جوانان شهرستان سنندج نیر در ادامه این جلسه بیان داشت: انتظار میرود پرچم اصالت و رسالت نهضت اجتماعی جوانان در دولت انقلابی و مردمی دولت سیزدهم بر افراشته شود تا هسته و معنای واقعی آن برای همه به شفافی تفهیم شود.

خدا کرم زاد با بیان اینکه شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده و همه ما باید به مولفه های آن عمل کنیم،افزود: اساس کلمه شعار سال۱۴۰۲ با محوریت اشتغالزایی و کاهش آسیبهای اجتماعی با موضوع و اهداف ترسیم شده افق روشن نهضت اجتماعی جوانان دو مقوله درهم تنیده هستند که انتظار داریم به یاری تک تک اعضا نهضت و در ادامه هر کدام با تشکیل گروهها و تشکیلات کوچک و مردم محور به عنوان یک جبهه مردمی نسخه برون رفت مشکلات اقتصادی، اجتماعی و… کشور را که مقام معظم رهبری در تاریخ ۹۸/۳/۱ در دیدار با دانشجویان به آن تاکید کردند را هر چه سریعتر برای درمان نهایی دردها و مشکلات امروز جامعه اجرا کنیم.

وی به پتانسیلهای غنی فرهنگ مردم کردستان که متشکل از ایمان، اراده، مردمداری، پاسداری از آب وخاک و همکاری در تمامی عرصه های اجتماعی و…. اشاره کرد و بیان داشت: واژه کمک ویاری رساندن در بین فرهنگ مردم کردستان ریشه در تاریخ مردمان این دیار باسخاوت دارد، بنابراین استارت اجرا و عملکرد اهداف ترسیم شده نهضت اجتماعی جوانان در کردستان نه فقط به کاهش آسیبهای اجتماعی کمک بسیار موثری میکند، بلکه به تبیین اینکه کردها همیشه ودر تمامی برهه ها در خط مقدم کمک و همیاری به هم نوعان خود را سر لوحه قرار داده و با تمام توان پای تمامی اهداف وآرمان امام وانقلابشان ایستاده اند را بیشتر نشان میدهد.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی و عدم فضای کار مناسبت به نسبت پتانسیلهای غنی خدادای و فضای کار موجود، منابع ونیروی انسانی قوی و متخصق در استان کردستان افزود: کردستان با وجود آن همه منابع ومعادن ارزشمند، سالهاست که واژه محرومیت را با خود به یدک میکشد واین برای ما یک ضعف بزرگ است که قصد داریم از بند به بند فرمایشات مقام معظم رهبری در نهضت برای احیا و راه اندازی کارگاهها و واحدهای تولیدی از کوچک به بزرگ از پنج عرصه ترسیم شده گفتمان تمدن نوین اسلامی از آن استفاده کنیم و با یاری همدیگر ماموریتی را که مقام معظم رهبری همه ما را موظف به انجام آن کردند را با بر گرفته از الگوی یک رزمنده میدان جنگی با دشمن به پایان و سرمقصد افق ترسیم شده برسانیم.

در پایان این همایش، حجت السلام شیخ حسن یحیایی مسئول میز تخصصی وحوزه معاونت حوزه های کل کشور به همراه دبیر اجتماعی نهضت جوانان کردستان حاج عطالله امینی و قائم مقام نهضت،دکتر سقزی و پوریا خدا کرم زاده، دبیر اجتماعی جوانان شهرستان سنندج از کارگاه بافندگی آموزش فرش بانوان لیلاخ در روستای بلبان آباد و همچنین کارگاه بازیهای فکری کودکان که با خلاقیت خاص هنرمند و کار آفرین خلاق آقای بگمار در روستای گرد میران بخش دهگلان مشغول به کار وفعالیت بود، بازدید بعمل آمد.
در حاشیه این بازدیدها، هر کدام از بانوانی که در کارگاه آموزش فرش بافی خانم محمدی بانوی کار آفرین بلبان آبادی مشغول به کار بودند، با درخواستهای خود در جهت گسترش وفراهم کردن امکانات لازم و بهتر در حوزه کاری مطالبات بحق خود را با دبیر و اعضای نهضت اجتماعی جوانان را مطرح کردند وخواستار پیگیری و رفع کم بودهای جهیزات لازم در این کارگاه شدند.