تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای احیای تالاب زریبار در اولویت قراردارد به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در نشست صمیمی استاندار کردستان با رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال احیای تالاب بین المللی زریبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور یکی از برنامه های اولویت دار استان است. […]

تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای احیای تالاب زریبار در اولویت قراردارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ در نشست صمیمی استاندار کردستان با رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال احیای تالاب بین المللی زریبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور یکی از برنامه های اولویت دار استان است.

اسماعیل زارعی کوشا روزپنجشنبه بعد از نشست با رییس سازمان محیط زیست اظهار کرد: کردستان در حوزه محیط زیست دارای ظرفیت های فراوانی است که بدون شک حفظ آن افزون بر مشارکت مردمی مستلزم نگاه ویژه دولتمردان است.

وی یکی از اولویت های زیست محیطی استان را تالاب بین المللی زریبار خواند و افزود: با توجه به فعال شدن کارگروه مدیریت تالاب بین المللی زریبار در استان از رییس سازمان محیط زیست کشور درخواست توجه ویژه دولت به این تالاب را کردیم.
استاندار کردستان از دیگر درخواست های استان را تجهیز ادارات محیط زیست شهرستان ها و همچنین پاسگاه های محیط بانی بیان کرد و گفت: رییس سازمان حفاظت حفاظت محیط زیست کشور وعده هایی را در راستای حمایت و توجه ویژه به محیط زیست کردستان را دادند.
زارعی کوشا یادآور شد: ما هم متعهد شدیم تخصیص اعتبار مصوب سفر رییس جمهور به کردستان در ارتباط با تالاب بین المللی زریبار مریوان که ۳۰۰ میلیارد ریال است را در اولویت قرار دهیم.
دکتر سلاجقه با اشاره به لزوم ایجاد صندوق خیرین حوزه محیط زیست در این نشست اظهار کرد با راه اندازی این صندوق عزم عمومی و همگانی برای حفاظت از ظرفیت های محیط زیست فراهم می شود و این مهم باید به طور جدی در استان دنبال گردد.