وزیر دارایی روسیه با ناکارامد خواندن تحریم های غرب علیه این کشور، گفت، تحریم هایی که با هدف فلج کردن اقتصاد روسیه اعمال شده تاثیر معکوسی داشته و به اقتصاد غرب آسیب رسانده است.به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آنتون سیلوانف به شبکه خبری راشاتودی گفت: سیاست کوته بینانه اروپا در اعمال تحریم ها بیشتر […]

وزیر دارایی روسیه با ناکارامد خواندن تحریم های غرب علیه این کشور، گفت، تحریم هایی که با هدف فلج کردن اقتصاد روسیه اعمال شده تاثیر معکوسی داشته و به اقتصاد غرب آسیب رسانده است.
به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، آنتون سیلوانف به شبکه خبری راشاتودی گفت: سیاست کوته بینانه اروپا در اعمال تحریم ها بیشتر از مسکو، بر اقتصاد خود این اتحادیه تاثیر داشته است.

وی افزود: گزینه های غرب برای هدف قرار دادن مسکو بعد از چند دور تحریم با هدف فلج کردن اقتصاد روسیه، به اتمام رسیده است.

این مقام روس اظهار داشت: همه این محدودیت ها اثر بومرنگی (تاثیرمعکوس) داشته و به افزایش بحران هزینه زندگی، افزایش تورم و کاهش استانداردهای زندگی در کشورهای غربی منجر شده است. بنابراین این کشورها با پیروی از یک سیاست کوته بینانه، مداوم بسته های محدودیت ها و تحریم ها را اعمال می کنند.

به گفته وزیر دارایی روسیه، مسکو در مقابل تحریم های غرب سیاست مستقلی را دنبال و تلاش می کند تاثیر محدودیت های اعمال شده علیه این کشور را به پایین ترین سطح برساند.

وی گفت، ما در مواجهه با شرایط سخت بودجه و قوانین بودجه ای و تورم هدفمند، در حال توسعه استقلال مالی خود هستیم. همچنین دولت روسیه به دنبال استقلال در ابزارهای پرداخت با استفاده از سیستم مالی کارت های «میر» و سامانه کارت پرداخت ملی (NSPK) است و همچنین دستیابی به استقلال در حوزه فناوری را دنبال می کنیم.

سیلوانف با تاکید بر اینکه اقتصاد روسیه امسال به نرخ رشد مثبت خواهد رسید، گفت: وقتی کشورهای غربی بسته‌های جدیدی از محدودیت‌ها را معرفی می‌کنند، ما هم اقدامات ضد تحریمی انجام می‌دهیم و می‌بینیم که در حال موفقیت هستیم.

این مقام اقتصادی روسیه با بیان اینکه تورم در کشورش پایین تر از کشورهای غربی است، اظهار داشت: روسیه پایین ترین نرخ بیکاری را دارد و دستمزدها در این کشور واقعی هستند.

وی گفت: به همین دلیل سیاست ما در واکنش به بسته تحریم ها نتیجه بخش بوده است و ما در مسیر درستی حرکت می کنیم.

به گفته این مقام روس، ژئوپلتیک جهانی تغییر کرده است و کشورهای در حال توسعه کشورهای به اصطلاح توسعه یافته را تحت فشار قرار داده اند و در نتیجه کشورهای توسعه یافته تحریم ها و محدودیت های مختلفی را علیه آنها اعمال می کنند.

سیلوانف گفت: با این حال چنین محدودیت هایی اعتماد جهانی به دلار آمریکا و یورو را کاهش داده است. روسیه مجبور شده است که تسویه حساب‌ با به اصطلاح ارزهای «قابل تبدیل آزاد» را جایگزین ارزهای «معتبر» کند. از نظر ما ارز معتبر ارز ملی و ارزهای کشورهای دوست است که مشکلی در انتقال پول برای کالاها و خدمات ایجاد نمی کنند.

وزیر دارایی روسیه در مورد اقدامات کشورش برای دلارزدایی توضیح داد که کنار گذاشتن دلار و یورو به تدریج پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: ما وظیفه نداریم همین فردا این ارزها را کنار بگذاریم، از آنها استفاده می کنیم، اما تلاش می کنیم به ارزهای قابل اعتمادتری روی بیاوریم.

سیلوانف خاطرنشان کرد: روسیه و چین حدود ۷۰ درصد از مبادلات اقتصادی خود را با ارزهای ملی تسویه می کنند و به این کار ادامه خواهند داد.