ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا گفت: بلاروس به نیروهای امنیتی خود اختیارات گسترده‌ای برای جلوگیری یا پاسخ به تحریکات کشورهای همسایه داده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از رویترز، وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه با ایزوستیا افزود: الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور کشورمان جلسات متعددی با نهادهای […]

ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس در مصاحبه با روزنامه روسی ایزوستیا گفت: بلاروس به نیروهای امنیتی خود اختیارات گسترده‌ای برای جلوگیری یا پاسخ به تحریکات کشورهای همسایه داده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از رویترز، وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه با ایزوستیا افزود: الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور کشورمان جلسات متعددی با نهادهای انتظامی برگزار کرد و ساز وکار تدابیر ضد تروریستی تعیین شد.

ماکی گفت: اطلاعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه برخی از کشورهای همسایه در حال برنامه ریزی برای تصرف بخش‌هایی از خاک بلاروس هستند.

ساز وکار تدابیر ضد تروریستی به نیروهای امنیتی حقوق گسترده‌ای از جمله بازداشت برای تائید هویت، جلوگیری از حرکت، استراق سمع، کنترل همه ارتباطات و ورود بدون مانع ماموران به هر مکانی را می‌دهد.

طی هفته اخیر موجی از فعالیت‌های نظامی در بلاروس توجه اوکراین و غرب را به‌ عنوان نشانه بالقوه‌ای مبنی بر اینکه ممکن است لوکاشنکو ارتش خود را در حمایت از روسیه در اوکراین فعال کند، جلب کرده است.

لوکاشنکو روز دوشنبه در یک نشست امنیتی گفت در پاسخ به آنچه که به گفته او تهدیدی آشکار از سوی کی‌یف و حامیان آن در غرب برای بلاروس است، به سربازانش دستور داده تا همراه نیروهای روسی در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر شوند.

خبرگزاری دولتی بلتا گزارش داد لوکاشنکو در این نشست گفت که به آژانس اطلاعاتی این کشور (KGB) دستور داده است تا اقدامات لازم ضد تروریستی را انجام دهد.

بلتا به نقل از لوکاشنکو گفت: ما باید گزینه‌هایی برای اقدام متقابل از جمله اقدامات نظامی داشته باشیم. این اقدامات به منظور شناسایی به موقع تهدیدات و در صورت لزوم پاسخ مناسب به هرگونه تحرکات نظامی علیه بلاروس انجام می‌شود.