وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، در پاسخ به این پرسش که آیا خبر فساد مالی و دستگیری برادر خانم یکی از وزرا صحت دارد، اظهار کرد: چنین چیزی وجود نداشته و این موارد هم صحت ندارد؛ کسانی که برخی اخبار را در این‌باره منتشر کردند، واقعیت‌ها را بیان نداشتند و با آبروی […]

وزیر اطلاعات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، در پاسخ به این پرسش که آیا خبر فساد مالی و دستگیری برادر خانم یکی از وزرا صحت دارد، اظهار کرد: چنین چیزی وجود نداشته و این موارد هم صحت ندارد؛ کسانی که برخی اخبار را در این‌باره منتشر کردند، واقعیت‌ها را بیان نداشتند و با آبروی افراد بازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حزب تدبیر و توسعه، طی روزهای گذشته برخی از کاربران در توییتر و فضای مجازی و همچنین برخی از نمایندگان مجلس مدعی دستگیری و بازداشت برادر زن ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی به دلیل فساد اقتصادی و مالی شده بودند، اما امروز وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران، این خبر را دروغ خواند و گفت: این دست شایعات، جز بازی با آبروی اشخاص، نتیجه دیگری ندارد و چنین چیزی صحت نداشته و به طور کامل تکذیب می‌شود.

دیروز محمد صفایی دلوئی نماینده منقد وزارت جهاد کشاورزی گفته بود: به خاطر عملکرد حراست وزارت جهاد کشاورزی با وزیر اطلاعات هم صحبت کرده است. به گفته صفایی، مدیر حراست برادر زن وزیر است و از این دست انتصابات در وزارت جهاد انجام شده است.

صفایی گفته: در سال ۱۲۲۷ یعنی حدود ۱۷۴ سال قبل مرحوم امیر کبیر تاکید کرده بودند که با سفارش عمه و خاله نمی‌توان کشور را اداره کرد. متاسفانه این یک سنت پیشینی در کشور ما است که دچار انتصاب‌های فامیلی می‌شویم. متأسفانه آقای ساداتی نژاد، برادر خانمشان آقای نصیری را در حالی به عنوان مدیرکل حراست وزارت جهاد کشاورزی منصوب کرده که پیشتر در این سطح کار نکرده است. من این مسأله را به وزیر اطلاعات نیز گفتم. وقتی چنین انتصابی صورت بگیرد، یعنی هر انحرافی در سیستم باشد، ماله‌کشی می‌شود.

وی همچنین اعلام کرده: اخیراً خبر رسید که برخی معاونان مدتی بازداشت شدند و یک نفر هم که قصد افشاگری داشت، عزل شد و یکی با دکترای جغرافیا را به یونسکو فرستادند که مرتبط با تخصص ایشان نبود. یعنی به ایشان رانتی دادند که سکوت کند. ضمنا چندی پیش هم برادر خانم دیگر آقای وزیر به خاطر مسائل مالی بازداشت شد. این‌ها مفاسدی است که ما در دولت مردمی آقای رییسی انتظار آن را نداشتیم و توقع داریم آقای رییس‌جمهور با آن به صورت جدی برخورد کنند و بدون ملاحظه یا محافظه‌کاری و به شکل عادلانه و منصفانه با آن برخورد شود. امیدواریم اکنون که قوه قضاییه به این فسادها وارد شده است به رسالت خود در این رابطه عمل کند.

حال سوال اینجاست که چرا وزارت اطلاعات در شرایط کنونی و حساس کشور، با نمایندگان مجلسی که با دامن زدن به این دست شایعات باعث بی اعتمادی عمومی می‌شوند، هیچ نوع برخوردی نمی‌کند.