روز گذشته محمد جواد لاریجانی درباره تحرکات ضد انقلاب در مسجد مکی در زاهدان گفته بود که مسجد مکی کاملاً مصداق مسجد ضرار است یعنی مسجد نیست و آنجا دقیقاً محل توطئه است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،در میان انبوهی در یک بسته کامل بانام شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از […]

روز گذشته محمد جواد لاریجانی درباره تحرکات ضد انقلاب در مسجد مکی در زاهدان گفته بود که مسجد مکی کاملاً مصداق مسجد ضرار است یعنی مسجد نیست و آنجا دقیقاً محل توطئه است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ،در میان انبوهی در یک بسته کامل بانام شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.


روزنامه‌های امروز شنبه ۱۷ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که ماجراهای یارسال بودجه به مجلس، فروش اوراق گواهی با سود ۲۳ درصد، حکمرانی مورد نظر قالیباف و پروژه آمریکا درباره برجام در صفحات نخست تعدادی از روزنامه‌ها برجسته شده است.

سخنان رئیس مجلس درباره حکمرانی نو در یک برنامه تلویزیونی مورد توجه بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب قرار گرفته است. روزنامه شرق نوشته است:

رئیس مجلس که مدت‌هاست با اصطلاح «حکمرانی نوین»، واژه جدیدی در ادبیات سیاسی کشور وارد کرده است، این روزها سعی در تبیین ابعاد این مبحث دارد، هرچند توضیحات او منبعث از مکان و فضایی که در حال سخنرانی یا گفت‌وگو در آن است، متفاوت می‌شود؛ مثلا وقتی سال گذشته در همایش سه‌جانبه وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات ناجا سخن می‌گفت، با انتقاد از سرکشی عنان نظام اجرائی کشور توضیح داد: «امروز نظام اجرائی و اداری کشور تبدیل به اسب سرکشی شده که عنان آن در اختیار کسانی که باید در حوزه خود حکمرانی کنند، نیست. نظام اداری و اجرائی کشور هیچ نسبتی با مبانی باورهای انقلاب اسلامی ندارد و این چالش بزرگی برای کشور است که باید آن را اصلاح کنیم».

شرق در ادامه نوشته است:

همان‌طور که اصولگرایان نزدیک به طیف قالیباف که تعدادشان هم کم نیست این روزها روی برد انتخاباتی سال آینده برای حرکت به سمت پاستور حساب ویژه باز کرده‌اند، طیف‌های دیگر اصولگرایی به‌خصوص تندروها و پایداری‌ها برای مقابله با این تلاش‌ها در تکاپو هستند و همین برنامه برای اصلاح نظام حکمرانی دستاویز حمله و دفاع بین اصولگرایان شده است که نشان از نبود همگرایی و ائتلاف بین اصولگرایان برای اصلاح وضع موجود دارد و مردم معترض به وضع موجود تنها فراموش‌شدگان این ناهماهنگی‌ها که قرار بود در قدرت یکدست‌شده اصولگرایان محو شود، هستند؛ زیرا تعابیر و هدف‌گذاری طیف‌های مختلف اصولگرایی برای تغییرات ضروری، بسته به منافع و مصالح جناح‌های خود آن هم از دستیابی به کرسی‌های مجلس دوازدهم و رسیدن به ریاست‌جمهوری آینده، متفاوت و بعضا در تضاد منافع با سایر اصولگرایان است.