احتمال کاهش عرضه در سطح جهانی بر قیمت‌های نفت خام در بازار تاثیر گذاشته است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،سرمایه گذاران بازار انرژی با توجه به تغییر و تحولات اخیر در جهان و احتمال کاهش عرضه نفت خام، و نیز تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا در […]

احتمال کاهش عرضه در سطح جهانی بر قیمت‌های نفت خام در بازار تاثیر گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،سرمایه گذاران بازار انرژی با توجه به تغییر و تحولات اخیر در جهان و احتمال کاهش عرضه نفت خام، و نیز تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا در هفته‌های آینده برای انجام معاملات خود با احتیاط بیشتری عمل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت دریای شمال امروز در بازار انرژی با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۴ دلار و ۴ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با همین میزان افزایش، ۸۵ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

قیمت نفت برنت دریای شمال هفته گذشته به دلیل افزایش امیدواری‌های بازار به کاهش محدودیت‌های کرونایی در چین و نیز کاهش ارزش دلار حدود ۲ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود.

قرار است از ۵ دسامبر اتحادیه اروپا ممنوعیت کلی بر واردات نفت روسیه را اعمال کند که این امر گفته می‌شود ممکن است در عرضه جهانی نفت خام اختلالاتی ایجاد کند.اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد واردات هر گونه محصولات نفتی روسیه را نیز از ماه فوریه سال آینده میلادی ممنوع اعلام کند. به نظر می‌رسد بانک مرکزی آمریکا نیز در نظر دارد میزان نرخ بهره بانکی در آینده را کاهش دهد.

کارشناسان پیش بینی کرده اند با ادامه روند کنونی در تحولات سیاسی تا آخر سال جاری میلادی ممکن است بهای هر بشکه نفت خام از مرز ۱۰۰ دلار عبور کند.