بین شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان در این دوره مدیریت شهری همدلی و همراهی خوبی برقرار است شهردار اصفهان با بیان اینکه همدلی و همراهی خوبی بین شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان در این دوره مدیریت شهری برقرار است اظهار داشت:این همدلی و همراهی نویدبخشِ آینده روشن و اتفاقات خوب در […]

بین شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان در این دوره مدیریت شهری همدلی و همراهی خوبی برقرار است

شهردار اصفهان با بیان اینکه همدلی و همراهی خوبی بین شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان در این دوره مدیریت شهری برقرار است اظهار داشت:این همدلی و همراهی نویدبخشِ آینده روشن و اتفاقات خوب در شهر اصفهان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، علی قاسم‌زاده امروز چهارشنبه هفدهم خردادماه در نشستی که در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته صنایع دستی در خانه مشروطیت برگزار شد، اظهار کرد: امسال سال بسیار خوبی را آغاز کرده‌ایم، چراکه با توجه به تلاقی سال جدید با ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی در ایام نوروز و پس از آن در هفته فرهنگی اصفهان اجرایی شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تعامل و همکاری خوبی بین شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در این دوره مدیریت شهری رقم خورده است، تصریح کرد: در دوره‌های گذشته با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان روابطی داشتیم، اما هیچگاه این ارتباطات به اندازه امروز نبوده است.
وی با اشاره به ظرفیت شهر های خواهر خوانده در جهت فروش صنایع دستی اظهار داشت: شهرهای خواهرخوانده یک ظرفیت بین المللی است که باید از آن در راستای اقتصاد شهر بهره برد.

قاسم زاده تصریح کرد:شرایط تعامل با شهرهای خواهرخوانده در حال حاضر پس از یک دوره انقباض ارتباطی، برای اصفهان بیش از پیش فراهم شده است.
.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نوع نگاه مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان شاهد اتفاقات خوبی هستیم، در واقع بر اساس این افق نگاه، مسائل ریشه‌ای میراثی که سابقه ۱۰ ساله و ۲۰ ساله داشته است، امروز حل می‌شود.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه همدلی و همراهی بین شهرداری و میراث فرهنگی و گردشگری استان در این دوره مدیریت شهری نویدبخشِ آینده روشن و اتفاقات خوب در شهر اصفهان است، گفت: در حال حاضر مسائل مشترک بین شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان روی میز گفت‌وگو قرار دارد که در آینده نزدیک عموم مردم از اتفاقات خوب آن اطلاع خواهند یافت، اتفاقاتی که کمک می‌کند شهر اصفهان خوانشی بهتر پیدا کنند و آنچه از هویت و نشانه‌های اصفهان فراموش شده است، دوباره احیا شود.

وی از علاقه گردشگران چینی به حضور در شهر اصفهان گفت و خاطر نشان کرد: طی مدت ۱۰ روز تورهای گردشگری اصفهان، شیراز، تهران از سوی مردم چین تکمیل شد و این نشان از علاقه گردشگران برای سفر به اصفهان دارد، البته امکان حضور بیشتر مردم چین به دلیل نبود محل اسکان و هتل در اصفهان نبود وگرنه می‌تواند بیش از پیش رونق داشته باشد.

قاسم زاده نام‌گذاری‌های رشته‌های صنایع دستی در دوره‌های قبل را کاری عجولانه دانست و گفت: ایجاد گذر دائمی صنایع دستی در شهر به عنوان یک طرح پیشنهادی و جایگزین مطرح است تا علاوه بر نام‌گذاری یک گذر به نام یک صنایع دستی، کارگاه انجام آن هنر در آن محل به‌صورت زنده برای رهگذران فراهم شود و هنرمند با خلق هنر خود باعث ماندگاری آن هنر در اذهان شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان نیز در این نشست تعامل دو ارگان را سبب توسعه پایدار گردشگری و توسعه اقتصاد گردشگری بیان کرد و گفت: امیداواریم در اینده اتفاقات بهتری را شاهد باشیم.

ایزدی هفته صنایع دستی را بستری برای عرضه و معرفی هنر اصفهان و انتقال آن به نسل‌های بعدی دانست و افزود: امیدواریم امسال شاهد روزهای پرشکوهی در این هفته باشیم.

وی از چمدانی بودن صادرات صنایع دستی به طور غالب اشاره کرد و گفت امکان ندارد که صادرات ما به صفر برسد و شاهد افزایش صادرات صنایع دستی هستیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان مهمترین دغدغه در مورد هنرمندان صنایع دستی را مسئله بیمه آنان بیان کرد و گفت از ۷۰هزار هنرمند اصفهانی اکنون نزدیک به ۶ هزار و ۴۰۰ نفر بیمه شده در اصفهان داریم که امسال نیز سهمیه‌ای اضافه شد و مقرر شد همه سالانه دولت به طور کمک سهمیه‌ای را تخصیص دهد.
ایزدی اظهار داشت:امیدواریم دولت مساعد کند تا بتوانیم توسط بیمه که یکی از معضلات اصلی هنرمندان است مقداری وضعیت پشتوانه روحی مناسبی برای هنرمندان ایجاد کنیم.
خبرنگار:الهام خانی