صدور ۳۶۱ پروانه بهره داری معدن در کردستان معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر پروانه بهره برداری در حوزه معدن برای ۳۶۱ فقره در استان صادر شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی سیفی باغی خانی از تعداد ۳۶۱ فقره پروانه بهره […]

صدور ۳۶۱ پروانه بهره داری معدن در کردستان


معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر پروانه بهره برداری در حوزه معدن برای ۳۶۱ فقره در استان صادر شده است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی سیفی باغی خانی از تعداد ۳۶۱ فقره پروانه بهره برداری استان ۱۹۲ فعال، ۶ معدن در حال تجهیز و ۱۶۳ معدن نیز غیر فعال است، اظهار داشت: همچنین در شش ماهه سال جاری ۱۳ مورد پروانه اکتشاف در استان صادر شده است.
معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ذخیره قطعی معادن استان ۶۰۰ میلیون تن است که ۲۵ گونه ماده معدنی طراحی شده در ۶ گروه که استخراج اسمی این معادن در استان تا کنون ۲۲ میلیون تن است.
سیفی باغی خانی یادآور شد: با توجه به اینکه استان پتانسیل خاصی در حوزه معدن دارد انتظار می رود سرمایه گذار در قالب بسته های حمایت شود تا سرمایه گذار هم تولید و هم اشتغالزایی را در استان به نحو احسن انجام دهد.
وی با اشاره به این مطلب که در کردستان در گروه معدنی ۱ و ۲ که شامل شن، ماسه، سنگ لاشه و خاک رس است، مجموعا ۲۷۹ واحد معدنی داریم، ادامه داد: در گروه ۴ که شامل سنگ های تزیئنی است ۸۹ مورد، گروه ۳ و ۵ که شامل سنگ گچ، نمک، پوکه، بارین، سیلیس و فلدسپات است جمعا ۷۳ مورد داریم.
معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: گروه ۶ هم که شامل طلا، آهن و منگنز است ۳۶ واحد داریم که جمعا فعال، غیر فعال، بلوکه، مزایده و چه در حال تجهیز ۳۶۱ مورد است.
سیفی باغی خانی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۱۰ شهرستان در استان داریم و ۳۶۱ واحد معدنی که با تفکیک ۶ گروه اسم برده شده شهرستان بانه ۱۵ واحد معدنی، بیجار ۴۴، دهگلان ۲۰، دیواندره ۳۳، سروآباد ۳، سقز ۶۱، سنندج ۶۲، قروه ۶۰، کامیاران ۴۹ و مریوان ۱۴ مورد است.
وی افزود: در مجموع ۳۶۱ واحد معدنی در استان اشتغالزایی حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در واحدهای معدنی وجود دارد.

کویستان عبدالحکیمی