مقامات محلی جمهوری آذربایجان چهارشنبه شب اعلام کردند بر اثر انفجار مین در منطقه کلباجار، یک سرباز کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از آناتولی، دادستانی کل جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر انفجار مین ضد نفر چهار نفر از کارکنان شرکتی که […]

مقامات محلی جمهوری آذربایجان چهارشنبه شب اعلام کردند بر اثر انفجار مین در منطقه کلباجار، یک سرباز کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از آناتولی، دادستانی کل جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر انفجار مین ضد نفر چهار نفر از کارکنان شرکتی که در حال تعمیر و ساخت و ساز در روستای چیراگ بودند، مجروح شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است که یکی از چهار سربازی که برای تخلیه کارگران مجروح به محل حادثه اعزام شده بودند نیز بر اثر انفجار مین جان خود را از دست داد و سه سرباز دیگر نیز مجروح شدند.

روابط میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از سال ۱۹۹۱، زمانی که ارتش ارمنستان قره باغ کوهستانی و هفت منطقه مجاور را تصرف کرد، پرتنش بوده است.

جمهوری آذربایجان در پاییز ۲۰۲۰ طی ۴۴ روز درگیری، چندین شهر، روستا و آبادی را در این منطقه به تصرف خود درآورد و پس از آن در روز دوشنبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) توافقنامه صلح با میانجیگری روسیه میان دو کشور امضا شد.