دادگاهی در آلمان یک افسر ذخیره سابق ارتش این کشور را به اتهام جاسوسی برای روسیه مجرم شناخت. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از آناتولی،‌ دادگاه عالی منطقه‌ای دوسلدورف، «رالف جی» را به جرم انتقال اطلاعات درباره آلمان، نیروهای مسلح این کشور و همچنین افسران عالی رتبه ارتش به یک سرویس اطلاعاتی روسیه در […]

دادگاهی در آلمان یک افسر ذخیره سابق ارتش این کشور را به اتهام جاسوسی برای روسیه مجرم شناخت.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از آناتولی،‌ دادگاه عالی منطقه‌ای دوسلدورف، «رالف جی» را به جرم انتقال اطلاعات درباره آلمان، نیروهای مسلح این کشور و همچنین افسران عالی رتبه ارتش به یک سرویس اطلاعاتی روسیه در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ مجرم شناخت.

بر این اساس، این نیروی ذخیره سابق ارتش آلمان ۶۶ ساله، به یک سال و ۹ ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

در جریان دادگاه، رالف جی اتهام فعالیت‌ جاسوسی آژانس اطلاعاتی ارتش روسیه (GRU) را رد و ادعا کرد که نمی‌دانسته که آن‌ها جاسوسان روسیه هستند.

دادستان‌های پرونده نیز در مقابل اعلام کردند که وی اطلاعات حساسی را در مورد نیروهای مسلح آلمان و افسران عالی رتبه این کشور با این آژانس در میان گذاشته است.

رالف جی همچنین به ارسال گزارش برای جی‌ آر یو، پیرامون موضوعات اقتصادی از جمله تحریم‌های غرب علیه روسیه و پروژه خط لوله گاز نورد استریم ۲، متهم شده بود.

این عضو سابق ارتش با رد این اتهام‌ها، تاکید کرد که این اطلاعات به صورت منبع باز در دسترس عموم قرار دارد و او هیچگونه اطلاعات سری را در اختیار این آژانس قرار نداده است.

به گزارش یورونیوز، بنا بر اعلام دادستانی، ارتباط وی با آژانس اطلاعاتی ارتش روسیه از طریق تماس تلفنی، ملاقات حضوری و بیشتر با استفاده از ایمیل صورت گرفته است.

این گزارش می‌افزاید: رالف جی در ازای این اطلاعات، به جشن‌ها و رویدادها دعوت می‌شد.

روابط بین برلین و مسکو در سال های اخیر پس از یک سری از اتهامات جاسوسی تیره شده است. در ماه آوریل (فروردین ماه)، یک محقق روسی مستقر در آگسبورگ آلمان به دلیل جاسوسی از برنامه فضایی اروپایی موسو به آریان (Ariane) به حبس تعلیقی محکوم شد.

همچنین در اکتبر ۲۰۲۱ (مهرماه ۱۴۰۰)، یک دادگاه آلمانی یک کارمند سابق فناوری اطلاعات را به دلیل ارسال اطلاعات پارلمان آلمان به روسیه محکوم کرده بود.