راه‌اندازی بخش‌های جراحی قلب و پیوند مغز و استخوان دغدغه بیماران کردستانی را رفع کرد رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تجهیز بخش قلب بیمارستان توحید سنندج به جراح فوق تخصص قلب خبر داد و گفت:با این اقدام دغدغه بسیاری از بیماران قلبی استان رفع شد و […]

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تجهیز بخش قلب بیمارستان توحید سنندج به جراح فوق تخصص قلب خبر داد و گفت:با این اقدام دغدغه بسیاری از بیماران قلبی استان رفع شد و اغلب جراحی های قلب در این مرکز انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فریدون عبدالملکی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تأکید کرد: مسئله حجاب و عفاف و فرهنگ انتها ندارد بلکه باید کارهای جاری و ساری ارتقا پیدا کند و بهبود داده شود و اشکالات موجود هم با رعایت کرامت انسانی رفع گردد.
 وی با اشاره به خدمات گسترده دانشگاه علوم پزشکی کردستان، عنوان کرد: تنها در ایام تعطیلات امسال بیش از ۱۶۳ هزار نفر به مراکز درمانی و اورژانسی استان کردستان مراجعه کرده اند که از این تعداد بیش از ۲۸ هزار نفر بستری و بیش از ۳ هزار نفر هم تحت عمل جراحی قرار گرفته اند.
وی تعداد مأموریت های اورژانس پیش بیمارستانی در استان کردستان در ایام تعطیلات نوروز را بیش از ۶ هزار مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۲ هزار مورد آن مربوط به ماموریت های جاده ای بوده است.
عبدالملکی بیان کرد:در ایام تعطیلات نوروز ۱۹ هزار بازدید بهداشتی از جانب دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته که منجر به معدوم سازی ۲۵ تن مواد غذایی فاسد شد. وی افزود: در همین بازه زمانی ۸۶۶ بازدید از سطح داروخانه های استان نیز انجام شد.
وی در ادامه عنوان کرد:در طول یک سال گذشته حدود ۴ میلیون و ۵۹۰ هزار مورد مراجعه به مراکز درمانی و اورژانسی استان کردستان صورت گرفته است که برای جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری استان رقم بسیار قابل توجهی می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان کرد: خدمات این دانشگاه در طول سا جاری و ساری است و تعطیلی ندارد.
عبدالملکی افزود: در یک سال گذشته به ازای ۱۵۰۰ مورد مراجعه به مراکز درمانی و اورژانسی کردستان تنها یک شکایت ثبت شده و این نشان از رضایتمندی مراجعه کنندگان به این مراکز داشته و باید کیفی تر هم شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تجهیز بخش قلب بیمارستان توحید سنندج به جراح فوق تخصص قلب خبر داد و گفت:با این اقدام دغدغه بسیاری از بیماران قلبی استان رفع شد و اغلب جراحی های قلب در این مرکز انجام می شود.
عبدالملکی راه اندازی بخش پیوند مغز و استخوان در استان کردستان را یکی دیگر از کارهای خوب در حوزه بهداشت و درمان استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اولین بیمار این بخش نیز با حال خوب و مساعد ترخیص شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گسترش طرح سلامت خانواده یا همان پزشک خانواده در شهرهای استان و افزایش خدمات مطلوبتر به جامعه هدف این طرح را از دستاوردهای مهم حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری عنوان کرد.