با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر اسکان جمهوری عربی سوریه نشست توسعه همکاری دو کشور در حوزه مسکن سازی اجتماعی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از دمشق، سهیل عبدالطیف، وزیر اسکان جمهوری عربی سوریه در نشست توسعه همکاری بین دو کشور ایران و سوریه با حضور وزیر […]

با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر اسکان جمهوری عربی سوریه نشست توسعه همکاری دو کشور در حوزه مسکن سازی اجتماعی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از دمشق، سهیل عبدالطیف، وزیر اسکان جمهوری عربی سوریه در نشست توسعه همکاری بین دو کشور ایران و سوریه با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران، اظهار داشت:همکاری بین ایران و سوریه در زمینه های مختلف سبب می شود دو کشور دوست در کنار هم قرار بگیرند.

وی افزود: تجربه های ایران و سوریه در زمینه ساخت مسکن های اجتماعی و شهری شبیه هم است.
وزیر اسکان سوریه عنوان کرد: مهمترین محورهای همکاری بین دو کشور توافق مشترک امضا شده در چهاردهمین اجلاس کمیته مشترک سوریه و ایران است که مورد بررسی قرار گرفت.
وی گفت:یکی از مهمترین موضوعات تامین ساز وکارهای مهندسی در بخش ساخت و ساز و ایجاد شرکت های مشترک ساختمانی علاوه بر ایجاد مسکن اجتماعی در حاشیه شهرها است.
وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست اطهار کرد: وزارت خانه ما تجربه های زیادی در ساخت مسکن دارد.
رستم قاسمی افزود: با توجه به تلاش دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی ما تجربه های زیادی در این زمینه داریم.
وی خاطرنشان کرد: مایل هستیم که همکاری هایی مشترک در حوزه های کاری وزارتخانه داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در سفری دو روزه به منظور رایزنی‌هایی در رابطه با توافقنامه‌ها بین دو کشور در حوزه راه و شهرسازی به سوریه سفر کرده است.
وی امروز در اولین دیدار خود با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه دیدار و گفت وگو کرد.