هزینه ۳ میلیارد تومانی سالانه هر پایگاه اورژانس/ تلاش برای راه اندازی پایگاه‌های اورژانس بانوان رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: به زودی ۱۲۰ نفر از بانوان در مقطع کاردانی رشته فوریت‌های پزشکی فارغ التحصیل خواهند شد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر هر پایگاه اورژانس […]

هزینه ۳ میلیارد تومانی سالانه هر پایگاه اورژانس/ تلاش برای راه اندازی پایگاه‌های اورژانس بانوان

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: به زودی ۱۲۰ نفر از بانوان در مقطع کاردانی رشته فوریت‌های پزشکی فارغ التحصیل خواهند شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حال حاضر هر پایگاه اورژانس کشور حدود سه میلیارد تومان در طول یک سال هزینه جاری دارد و کل بودجه ۶۹۰۰ میلیارد تومان است. با احتساب تعداد پایگاه‌های اورژانس در کشور به میزان حدودا دو هزار میلیارد تومان با کسری بودجه مواجه هستیم.

به گفته وی با این که کسری بودجه اورژانس از طریق درآمد بیمارستان‌ها جبران می‌شود، اما این کار به سختی انجام می‌شود.

میعادفر گفت: بودجه سالیانه اورژانس باید به گونه‌ای تصویب شود تا برای تامین، بازسازی و تعمیر آمبولانس‌ مشکلی نداشته باشیم.

او افزود: مزاحمان تلفنی اورژانس به مراجع قضائی معرفی می‌شوند که بعد از طی مراحل مختلف تلفن آن‌ها قطع و محدودیت‌هایی برای شماره‌های تماس گیرنده مزاحم در نظر گرفته می‌شود. محدودیت‌های اجتماعی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته و در مرحله بعدی پرونده این افراد به قوه قضائیه فرستاده می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: پایگاه‌های اورژانس بانوان ویژه هستند؛ در هر ماموریت همراه دو خانم باید یک پرسنل مرد به ماموریت اعزام شود. برای راه اندازی پایگاه‌های اورژانس محدودیت‌های فضای فیزیکی داریم و الان در حال تلاشیم تا پایگاه‌های بانوان را در کلانشهر‌ها راه اندازی کنیم.

او گفت: به زودی ۱۲۰ نفر از بانوان در مقطع کاردانی رشته فوریت‌های پزشکی فارغ التحصیل خواهند شد و تلاش سازمان اورژانس این است که پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی انجام شود.