طرح های وزارت نیرو در کردستان جمعه با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان گفت: طرح های وزارت نیرو در کردستان با اعتبار بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در شهرهای مختلف استان با حضور رئیس جمهور روز جمعه افتتاح و به بهره برداری می رسد. […]

طرح های وزارت نیرو در کردستان جمعه با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان گفت: طرح های وزارت نیرو در کردستان با اعتبار بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در شهرهای مختلف استان با حضور رئیس جمهور روز جمعه افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آرش آریانژاد اظهار داشت: آبرسانی از تصفیه خانه آب شرب شهر دیواندره و مجتمع روستایی اوباتو از سد سیازاخ با اعتباری معادل یک هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال و ارزش سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال که قرار است تأمین آب بلندمدت شهر دیواندره تا افق سال ۱۴۲۵ به ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه برای شهر دیواندره و ۸۰ لیتر بر ثانیه برای مجتمع روستایی اوباتو انجام دهد.

وی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش این طرح ۵۱ هزار و ۳۳۲ نفر خواهد بود، افزود: بلافاصله پس از وارد مدار شدن پروژه نیز، سیستم ازن زنی با هدف ارتقای گوارایی به این تصفیه خانه افزوده شد و این پروژه بزرگ در سفر روزهای آینده رئیس جمهور به استان افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح آبرسانی به شهر بانه از سد عباس آباد شامل خطوط انتقال (به طول ۲۲.۵ کیلومتر) ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۵۵۰ لیتر بر ثانیه و مخازن ذخیره به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب با اعتباری معادل ۲۳۵ میلیارد ریال و ارزش سرمایه گذاری ۵۷۳ هزار میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: این طرح قرار است تأمین آب پایدار بخشی از نیاز آب شرب شهر بانه به ظرفیت ۵۵۵ لیتر بر ثانیه با حجم ۸.۵ میلیون مترمکعب در سال برای جمعیتی برابر با ۲۲۳ هزار نفر انجام دهد.

آریا نژاد ادامه داد: سومین طرح آبرسانی از مدول دوم تصفیه خانه شماره ۲ شهر سقز از سد چراغ ویس با ارزش سرمایه گذاری ۶ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال است که می تواند آب بلندمدت شهر سقز با افزایش ظرفیت از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ۶۰۰ لیتر بر ثانیه به میزان ۱۹ میلیون مترمکعب در سال تا افق ۱۴۲۵ برای جمعتی معادل ۲۰۰ هزار نفر تامین کند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان گفت: بهره برداری از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی گاران (ناحیه عمرانی ۱ و ۲ معادل یک هزار و ۱۰۰ هکتار و جنوب دریاچه زریوار ۱۶۰۰ هکتار) با سرمایه گذاری ۴۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، انجام خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج با اعتباری معادل ۲ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال که افزایش ظرفیت تصفیه خانه از ۱۰۰ هزار به ۱۵۰ هزارمتری مکعب در روز، را دارد، افزود: افزایش جمعیت تحت پوشش از ۴۶۰ هزار به ۷۰۰ هزار نفر، بهبود کیفیت پساب خروجی و کاهش مقادیر فسفر، نیترات و آمونیاک به حد مجاز را به دنبال دارد.

آریانژاد از بهره برداری از سه پروژه عظیم حوزه برق با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال همزمان با دور دوم سفر هیئت دولت به کردستان اشاره کرد و گفت: تبدیل کامل شبکه سیم مسی استان به کابل خودنگهدار با اعتبار ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان، یکی دیگر از پروژه های قابل افتتاح در سفر هیات دولت را طرح بهارستان اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه، شبکه برق ۶۴۴ روستا در سطح ۱۰ شهرستان استان با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال اصلاح، بهینه سازی و بازمهندسی می شود.

وی با بیان اینکه در سفر هیات دولت پروژه احداث خط و پست فوق توزیع سنندج ۶ نیز افتتاح می شود، به مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: بهره برداری از این پروژه منجر به افزایش ظرفیت شبکه به منظور برقرسانی به مشترکان جدید در محدوده مرکزی شهر سنندج، افزایش قدرت مانور، رفع ضعف ولتاژ و همچنین بهبود قابلیت اطمینان شبکه می شود.

کویستان عبدالحکیمی