پیکر شهید تازه تفحص شده «محمد صالح جعفری» در کامیاران تشییع شد+عکس و فیلم همزمان با تاسوعای حسینی، پیکر شهید «محمد صالح جعفری» که سال ۱۳۵۹ به شهادت رسیده بود با حضور عزاداران حسینی تشییع و خاکسپاری شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ عزاداران کامیارانی پیش از ظهر امروز و همزمان […]

پیکر شهید تازه تفحص شده «محمد صالح جعفری» در کامیاران تشییع شد+عکس و فیلم

همزمان با تاسوعای حسینی، پیکر شهید «محمد صالح جعفری» که سال ۱۳۵۹ به شهادت رسیده بود با حضور عزاداران حسینی تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ عزاداران کامیارانی پیش از ظهر امروز و همزمان با تاسوعای حسینی در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی، پیکر شهید« محمد صالح جعفری» را از مسیر چهار راه مرکز شهرستان کامیاران تا گلزار شهدای این شهر تشییع کردند.

شهید جعفری سال ۱۳۵۹ توسط گروهک ضد انقلاب کومله اسیر می‌شود و به دلیل همکاری با نیروهای انقلابی توسط ضدانقلاب در اطراف سنندج به شهادت می‌رسد و پیکر او را به صورت ناشناس دفن می‌کنند.

پیکر مطهر این شهید بزرگوار پس از ۴۳ سال در ارتفاعات روستای صوفیان سنندج کشف و پس از طی مراحلی احراز هویت وی، امروز ۵ مرداد ۱۴۰۲همزمان با تاسوعای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)وبا حضور استاندارکردستان،نماینده ولی فقیه در استان جمعی از مسئولان و حضور مردم شهید پرور شهرستان کامیاران تشییع ودر گلزارشهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

مردم کامیاران نماد بصیرت و دینداری هستند

استاندار کردستان برگزاری آیین باشکوه استقبال و خاکسپاری شهید محمدصالح جعفری از شهدای مظلوم کامیاران در روز تاسوعای حسینی را نماد بصیرت و دینداری مردم ولایت‌مدار و انقلابی شهرستان کامیاران دانست واظهار کرد: گروهک‌های کوردل و مزدور، شهید جعفری را مظلومانه در ارتفاعات صوفیان و آرندان به شهادت رساندند که بعد از ۴۲ سال پیکر مطهر این شهید، در روز تاسوعای حسینی بر شانه‌های مردم کامیاران تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

وی بازگشت قهرمانانه این شهید را بعد از گذشت چهار دهه به دیار و موطن خود در کامیاران تبریک و تسلیت گفت و افزود: کجایند گروهک‌های معاند مزدور که این شکوه و عظمت مردم کامیاران را ببینند که در روز تاسوعا، عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) اعم از شیعه و سنی سینه می‌زنند و عزاداری می‌کنند و این‌چنین از مقام شامخ شهدای والامقام انقلاب اسلامی تجلیل می‌کنند.

استاندار کردستان با اشاره به استحکام وحدت شیعه و سنی در شهرستان کامیاران، افزود: امروز مردم انقلابی کامیاران با استقبال باشکوه خود از این شهید والامقام و همچنین برگزاری مراسم بی‌بدلیل سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان به جهان ثابت کردند که سیاه‌چاله‌ها و بازداشتگاه‌های ضدبشری گروهک‌های منحط، ذره‌ای در عظمت میثاق وفاداری و پیوند ناگسستنی این مردم با نظام مقدس اسلامی تأثیر ندارد و بلکه پیوند و وحدت مردم انقلابی این شهرستان هر روز مستحکم‌تر می‌شود.


زارعی‌کوشا پیام قیام عاشورا در کربلا را برای عزاداران سیدالشهداء در کامیاران تشریح و تبیین کرد و افزود: کربلا و عاشورا صحنه مکرر تاریخ ما و بشریت در جهان است.

وی یادآور شد: امروز میلیاردها مسلمان و غیرمسلمان برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) عزادار هستند و با سینه‌زنی، زنجیرزنی و علم گردانی ارادت خود را به مقام سیدالشهداء به جهانیان نشان می‌دهند.

مصاحبه تصویری با علیرضا شهسواری مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان کردستان

عکاس، گزارشگر وخبرنگار: کویستان عبدالحکیمی