دید افقی در شهر مریوان به ۱۵۰ متر کاهش یافت معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: به دلیل ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه به استان، در حال حاضر دید افقی در شهر مریوان به ۱۵۰ متر کاهش یافته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، علی […]

دید افقی در شهر مریوان به ۱۵۰ متر کاهش یافت

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: به دلیل ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه به استان، در حال حاضر دید افقی در شهر مریوان به ۱۵۰ متر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، علی پناهی اظهار داشت: میزان دید افقی در شهرهای استان کاهش محسوسی داشته و هم اکنون پس از شهر مریوان با ۱۵۰ متر، شهرهای سقز با ۳۰۰ متر، بانه ۵۰۰، کامیاران ۶۰۰، سنندج چهار هزار، قروه ۶ هزار، زرینه هفت هزار و بیجار با هشت هزار متر کمترین میزان دید را دارند.

وی افزود: گرد و غبار با غلظت زیاد وارد استان شده است و تا ساعاتی دیگر میزان دید شهر سنندج مرکز استان هم به کمتر از ۲ هزار متر می‌رسد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه توده‌های گرد و خاک همچنان در کشورهای عراق و سوریه در حال تشکیل است، تا فردا بعدازظهر هوای استان غبارآلود بوده و تخلیه کامل آلودگی تا روز چهارشنبه زمان می‌برد.

وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر روز چهارشنبه کیفیت هوای استان بهبود می‌یابد؛ به بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان، زنان باردار و کودکان توصیه کرد که در این مدت از حضور در فضاهای باز خودداری کرده و ورزشکاران نیز از انجام ورزش‌های هوازی پرهیز کنند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان