با حضور علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان و جمعی از فعالان عرصه فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه همچنین آزاد سهرابی، مدیر مسوول موسسه نوای باران از پوستر جشنواره نشاط اجتماعی «شهر سپید» رونمایی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، آزاد سهرابی مدیر مسوول موسسه« نوای باران»، گفت: […]

با حضور علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان و جمعی از فعالان عرصه فرهنگی و هنری، اصحاب رسانه همچنین آزاد سهرابی، مدیر مسوول موسسه نوای باران از پوستر جشنواره نشاط اجتماعی «شهر سپید» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، آزاد سهرابی مدیر مسوول موسسه« نوای باران»، گفت: جشنواره «شهر سپید» با عنوان بیانگر معضلات اجتماعی مردم کردستان، با اجرای طرحی از سازمان مردم نهاد«نوای باران» حامی طرح، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج خانه تشکل‌های استان و «موسسه فرهنگی ارشیا» با عنوان فعالیتهای فرهنگی و هنری در حاشیه شهر سنندج ننله، نایسر، عباس آباد،کانی کوزله و فرجه، با طراحی ونقاشی تعدادی از دیوار مدارس، برپایی نمایشگاه عکس،برگزاری جنگ شادی، با هدف کاهش آسیبهای اجتماعی طراحی شده است که استارت آن از اوایل فروردین ماه شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد و در نهایت مراسم اختتامیه آن در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار خواهد شد.

سهرابی با بیان اینکه، هدف از برگزاری این جشنواره، نشاط اجتماعی است افزود: استان کردستان، به نسبت و جایگاه فرهنگی بودن خود، مردم از برنامه های فرهنگی و هنری استقبال وبرداشتی خوبی می کنند، حال ما باید نسبت به شرایط و وضعیت جامعه در حوزه آسیبهای اجتماعی، با زبان فرهنگ و هنر بتوانیم نهایت سلایق خود را پای کار بیاریم و هر کدام به سهم خود در جهت رشد نشاط اجتماعی و کاهش آسیبهای اجتماعی گامی موثر برداریم، زیرا که هر کدام از آسیبهای اجتماعی مانند یک زخم عمیق بر پیکره جامعه نقش می بندد و اگر راهکاری برای درمان آن در نظر نگیریم رویه های بسیار ناخوشایند دیگری را در کوتاهترین زمان ممکن به دنبال خواهد داشت.

علی اصغر دریایی،مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: نگاه ما به فرهنگ، باید یک نگاه عمقی باشد نه یک نگاه سطی،با توجه به پتانسیل غنی هنر و فرهنگ و نیروی خاصی که انصافا همه پای کار هستند، نیازمند اقدامات و برنامه ریزهای قوی و بهتری می باشد.

دریایی با اشاره به اجرای فعالیت و برگزاری جشنواره و همایش ها در حوزه آسیب های اجتماعی افزود: فعالیت هم افزایی و همکاری همه سازمان ها و ادارات مرتبط با این موضوع لازم است، چرا که بحث فرهنگ و اجتماع دو حلقه پیوسته هستند که می بایست، فعالیت جشنواره ها و نمایشگاه ها و دیوار نگاره ها در حاشیه شهرها بیشتر با همین موضوعات مبتلای حاشیه های شهر از جمله اعتیاد، طلاق و…. باشد.

وی افزود: باید هدف نهایی از برگزاری برنامه ها و جشنواره ها خدمت به مردم این مناطق باشد و در راستای کاهش آلام ودردهای مردم عملکرد مثبتی به همراه داشته باشد.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان