“مدیر روابط عمومی بانک مرکزیاعلام کرد: ادعاهای مطرح شده درباره حضور ناظران شرعی در همه،شعب بانک‌ها به هیچ وجه صحت ندارد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در رشته توئیتی توضیحاتی را درباره حضور ناظران شرعی در بانک ها ارائه […]

“مدیر روابط عمومی بانک مرکزی
اعلام کرد: ادعاهای مطرح شده درباره حضور ناظران شرعی در همه
،شعب بانک‌ها به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مصطفی قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در رشته توئیتی توضیحاتی را درباره حضور ناظران شرعی در بانک ها ارائه داد و اعلام کرد: براساس مصوبه شورای فقهی بانک مرکزی در هر بانک یا موسسه اعتباری یک نفر به عنوان مسئول نظارت شرعی در کمیته تطبیق حضور خواهد داشت تا به عنوان عضوی از اعضای کمیته مذکور، انطباق عملکرد آن بانک و موسسه اعتباری با ضوابط و مقررات شرعی را کنترل نماید. بنابراین برخی ادعاهای مطرح شده درباره حضور ناظران شرعی در همه شعب بانک‌ها به هیچ وجه صحت ندارد.

دروغ بزرگ استخدام روحانیون در بانک ها! وقتی جای ۳۶ با ۲۰ هزار عوض می شود

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی تصریح کرد: برخلاف ادعای مطرح شده، ناظران به هیچ وجه منحصر به روحانیون نمی باشد و همه متخصصان صاحب صلاحیت در حوزه بانکداری اسلامی(حوزوی و دانشگاهی) می توانند با انتخاب بانک یا موسسه اعتباری و تأیید شورای فقهی بانک مرکزی به عنوان ناظر شرعی در کمیته تطبیق حضور داشته باشند.