مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۶۴ واحد تولیدی راکد صنعتی استان در دولت سیزدهم با اعطای تسهیلات و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیرحسین کمیلی روز دوشنبه به‌مناسبت روز صنعت و معدن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۸۱ جلسه تخصصی کارشناسی ستاد […]

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: ۶۴ واحد تولیدی راکد صنعتی استان در دولت سیزدهم با اعطای تسهیلات و رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیرحسین کمیلی روز دوشنبه به‌مناسبت روز صنعت و معدن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۱۸۱ جلسه تخصصی کارشناسی ستاد تسهیل در سال جاری در این استان اصفهان برگزار شد که به‌طور تقریبی روزی یک جلسه را به خود اختصاص می‌دهد.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور فعالیت‌های بسیار خوبی را داشته‌است و در استان اصفهان هم دستکم در هر هفته ۲ جلسه ستادی برگزار شده که حدود پنج تا ۶ جلسه تخصصی در قالب این جلسات برگزار می شود.

کمیلی بیان کرد: حدود ۱۰۰ پروژه مهم در وزارتخانه صمت در حال انجام است که بخشی از این پروژه ها به‌صورت ملی انجام شده است و مردمی سازی یارانه ها و حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی یکی از پروژه های تخصصی و کارشناسی کلان و بسیار مهم که ابتدای سال انجام شد و بار زیادی را روی دوش حوزه صنعت، معدن و تجارت گذاشت که این پروژه به سرانجام رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه بیشتر تولیدات صنعتی در سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشتند، گفت: این استان قطب فولاد کشور است و تولید فولاد و محصولات فولادی در کشور و بطور طبیعی این رشد از اصفهان نشات می‌گیرد.

وی افزود: تولید فولاد در کشور در سالجاری ۹.۹ درصد و تولید محصولات فولادی هشت درصد رشد داشته است.

کمیلی ادامه داد: در سال‌های گذشته در زمینه زیرساخت های تولید برق در کشور و بازسازی نیروگاه‌ها سرمایه گذاری مطلوبی انجام نشده است و همین امر موجب شده تا تابستان هر سال با معضل کمبود برق مواجه شویم و مجبور به قطع برق خانگی، صنعتی و کشاورزی شویم.

وی اضافه کرد: امسال طراحی و اجرای ۴۲ پروژه بزرگ صنعتی در کشور ۱۴ هزار مگاوات برق مورد نیاز بخش تولید با سرمایه گذاری حدود هفت میلیارد دلار انجام خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت: شیرین سازی آب دریا با محوریت شرکت‌های بزرگ صنعتی در دورنمای امسال انجام می شود و وضعیت صنایع استان و کشور به مرور و تا پایان امسال و سال آینده به شکوفایی خواهد رسید و مقدار زیادی از تنش های موجود در حوزه اقتصادی، صنعتی، تولیدی و مواد اولیه برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس ملی تجلیل از صادرکننده نمونه در کشور گفت: از مجموع ۴۳ صادرکننده نمونه کشور ۶ رتبه برتر و نمونه به واحدهای تولیدی و صنعتی استان اصفهان اختصاص داشت.

کمیلی افزود: اصفهان همیشه در این عرصه ها پیشتاز بوده است که این امر نشانه همت و توان صنعتگران و نشانه غیرت تولید کننده و صادرکننده اصفهانی است و به این معنا نیست که مشکلی در این بخش وجود ندارد بلکه تولیدکنندگان با انبوهی از مشکلات، توانستند درصد بالایی از صادرکنندگان نمونه را به خود اختصاص دهند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز گفت: اصفهان با برخورداری از حدود ۹ هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک که اشتغال بسیار خوبی در واحدهای کوچک و متوسط این استان فراهم شده است.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات صنعتی در ۲ سال گذشته با همت وزارتخانه، سازمان صمت استان، تشکل ها از جمله خانه صنعت و معدن رفع شده است و مسائل و مشکلات خیلی از واحدها پیگیری شد.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان گام بسیار مهمی در راستای پیشرفت صنعت و رفع مشکلات واحدهای صنعتی بردارد و حرکت بزرگی بود که می توان از آن به‌عنوان یک امتیاز بسیار مثبت نام برد.

سهل آبادی اضافه کرد: خانه صنعت و معدن ایران استعلامی از واحدهای صنعتی کل کشور در رابطه با همراهی و همکاری ارگان ها با صنایع گرفت که در این زمینه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رتبه اول و رتبه بسیار خوبی را کسب کرد.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان در صنعت اتاق سازی خودرو در کشور پیشقدم بوده است و در مقاطعی اتوبوس های فرسوده شرکت واحد اتوبوسرانی توسط صنعتگران اصفهان خریداری و با تعمیر آنها را برای سفرهای برون شهری مورد استفاده قرار می دادند وکارخانه اتوبوس سازی و اتاق سازی در اصفهان وجود دارد اما اتوبوس سازهای استان مقداری از نظر سرمایه گذاری ضعیف عمل کردند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: یکی از موارد مهمی که در چند سال گذشته برای جامعه صنعتی پیش آمد وثایق تسهیلاتی بود و بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عملکرد بدی داشتند و با دریافت بهره‌ها و جریمه‌های بسیار ناموزون با صنعت مربوطه کار را سخت کردند.

وی با اشاره به اینکه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی با بانک ها در ستاد تسهیل پیگیری می شود، اضافه کرد: خیلی از بانک‌ها در محاسبات هم با صنعتگر به صورت خوبی عمل نکردند و محاسبات هم دقیق انجام نشد و بعضی از کارخانه هایی که با بانک ها دچار مشکل شدند.

وی با اشاره به وجود حدود ۲۰ هزار واحد صنفی صنعتی در استان اصفهان، خاطرنشان کرد: امروز صنعت صنفی استان اصفهان صنعت قوی و قدرتمندی است که به آن افتخار می کنیم و واحدهای صنفی و صنعتی بسیاری در استان اصفهان وجود دارد که کارهای بسیار خوبی را در کنار واحدهای صنعتی انجام می‌دهند.