‍ مانور پایش و بازرسی وضعیت ایمنی در کارگاه های پرخطر استان برگزار شد همزمان با سراسر کشور و به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی، مانور پایش و بازرسی وضعیت ایمنی در کارگاه های پرخطر استان با حضور مدیرکل کار کردستان، مدیر کل تامین اجتماعی، تشکلات کارگری و کارفرمایی، بازرسان کار اداره کل […]

مانور پایش و بازرسی وضعیت ایمنی در کارگاه های پرخطر استان برگزار شد

همزمان با سراسر کشور و به مناسبت روز ملی ایمنی و آتش نشانی، مانور پایش و بازرسی وضعیت ایمنی در کارگاه های پرخطر استان با حضور مدیرکل کار کردستان، مدیر کل تامین اجتماعی، تشکلات کارگری و کارفرمایی، بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان آتش نشانی، دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت بحران استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شرکت برق، هلال احمر، نظام مهندسی، فرماندهی نیروی انتظامی، اداره کل استاندارد، شهرداری‌ و فرمانداری سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد پیشکاری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز ملی ایمنی و آتش نشانی، هدف از اجرای این مانور را توجه بیشتر کارفرمایان به ارتقاء سطح ایمنی و سلامت کارگران نام برد و گفت: اداره کل کار کردستان بر اساس ماده ۸۵ و ۹۶ قانون کار و در راستای نظارت عالی بر عملکرد کارفرمایان، بر رعایت مقررات در این کارگاه ها نظارت می کند.

 پیشکاری با اشاره به اهمیت ایمنی در تمامی محیط های کارگری و به ویژه ساختمان ها و ابنیه، کارگران و استادکاران بخش ساختمان را از سرمایه های ارزشمند استان خواند و اظهار داشت: مطابق بررسی های آماری در سنوات گذشته، بیشترین تعداد حوادث شغلی در کارگاه های ساختمانی اتفاق افتاده و کارگرانی که موارد ایمنی را رعایت نکرده اند متاسفانه دچار حادثه شده یا جان خود را از دست داده اند.

مدیر کل کار کردستان با اشاره به اینکه در طول سال نزدیک به ۱۲ هزار بازرسی از ساختمان ها، کارخانجات و کارگاه و واحد های کارگری توسط بازرسان کار استان انجام می شود، گفت: صیانت از سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه شریف کارگران از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

پیشکاری با بیان اینکه بازرسی ها و نظارت ها به صورت جدی و همیشگی ادامه خواهد داشت، گفت: کارگران سرمایه های ارزشمند کشور هستند و در این راستا با کارگاه های متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر کل کار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازرسی انجام شده، گفت: مانور امروز به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی و انسجام و هماهنگی دستگاه های خدمت رسان ( اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی) و صیانت از کارگران در هنگام وقوع حوادث انجام شده که در این مانور در کمترین زمان به محل وقوع حادثه فرضی رسیده و خدمت رسانی کرده اند.

لازم به توضیح است در بازرسی مشترک و در مانور فرضی تیم امداد و نجات آتش نشانی و خدمات ایمنی، کارگر آسیب دیده ای را از طبقه دهم یک ساختمان به زمین منتقل کرده و بازرسان اداره کل کار نیز ضمن بازدید از موارد ایمنی ساختمان، ابلاغیه ای را صادر و به مدیر پروژه تحویل دادند.

گفتنی است در پایان این مراسم لوح تقدیر مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به مناسبت روز ملی آتش نشانی و ایمنی به تعدادی از آتش نشانان شهرستان سنندج اهداء شد.

کویستان عبدالحکیمی