تماس تلفنی کلاهبرداران سایبری با شگرد برنده شدن در مسابقات رادیویی رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی […]

تماس تلفنی کلاهبرداران سایبری با شگرد برنده شدن در مسابقات رادیویی

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با تماس تلفنی به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت شخصی ناشناس طی تماس تلفنی من را برنده مسابقات رادیویی معرفی کرد و پس از جلب اعتماد اقدام به ارسال پیامکی مبنی بر نصب یک برنامه از طریق لینک ارسالی و واریز مبلغ ۵۰ هزار ریال کرده که پس از واریز وجه متوجه شدم کل موجودی حساب به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال بود برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان هشدار داد: کلاهبرداران با تبلیغ اپلیکیشن های جعلی افراد را ترغیب به دانلود کرده و ‌مبالغی را مطالبه و کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کنند که این موضوع موجب کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز از حساب کاربران می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این رابطه مأموران موفق شدند با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی یک متهم را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

سرهنگ مرتضوی در پایان با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این نرم‌افزارها به اطلاعاتی از جمله لیست مخاطبین و پیامک ها دسترسی می گیرند، پیامک های جعلی حاوی لینک دانلود برنامه را برای سایر کاربران نیز ارسال و ابعاد کلاهبرداری به این شیوه را گسترش می دهند که لازم است شهروندان به این مسأله دقت زیادی داشته و از بازکردن پیامک ها و لینک ها ناشناس و مشکوک روی تلفن همراهشان جداً خودداری کنند.