نقش محوری بانوان در رعایت الگوی مصرف خانواده معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به کارگاه‌های آموزشی در خصوص رعایت الگوی مصرف گفت: برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای متمرکز کردن زنان در مرکز خانواده به منظور رعایت الگو و مدیریت مصرف تاثیر بسیار زیادی دارد که باید از آن حمایت کرد. به گزارش […]

نقش محوری بانوان در رعایت الگوی مصرف خانواده

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به کارگاه‌های آموزشی در خصوص رعایت الگوی مصرف گفت: برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای متمرکز کردن زنان در مرکز خانواده به منظور رعایت الگو و مدیریت مصرف تاثیر بسیار زیادی دارد که باید از آن حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “انسیه خزعلی” در نخستین گردهمایی مشاوران امور زنان و خانواده در دولت سیزدهم که به همت دفتر امور زنان و خانواده وزارت نیرو در این وزارتخانه برگزار شد، با تاکید بر آگاه‌سازی جریان شناختی، اظهار کرد: جریان شناختی موضوعی است که پیامبر نیز بر آگاه‌سازی در این زمینه تاکید داشت، اما امروزه با افزایش رسانه‌ها و بستر فضای مجازی، این مهم دچار چالش‌هایی شده است.
وی با بیان اینکه در جریانات اخیر، امپریالیسم خبری تلاش کرد ۸۰ میلیون توئیت را توسط ۱۷ هزار نفر منتشر کند، گفت: حملات وسیع سایبری نشان از وقوع جنگ سایبری است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تاکید بر ارتقای جایگاه زنان در دولت سیزدهم، اضافه کرد: دولت سیزدهم در این زمینه به جای شعار در عمل اقدامات بسیار مناسبی برای ارتقای جایگاه شغلی زنان انجام داد.
خزعلی با تاکید بر لزوم شناسایی بانوان نخبه شاغل در کشور، بر ارائه الگوی سوم، الگویی که بتواند جایگاه مناسبی در جامعه، محل کار، خانواده و غیره داشته باشد، تاکید کرد و توانمندسازی و مجهزسازی بانوان از لحاظ آگاهی در رابطه با جهاد تبیین را خواستار شد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده این معاونت در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: ارتقای ساختاری و جایگاه بانوان، ارائه خدمات و تسهیلات به بانوان سرپرست خانوار و اخذ اعتبار برای معاونت امور زنان و خانواده کشور از جمله اقدامات انجام شده در این مدت کوتاه است.

لزوم توانمدسازی بانوان در حوزه‌های مختلف
در ادامه “سمیه خداپرست” مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده نیز با اشاره به حمایت دولت سیزدهم از ارتقای ساختاری بانوان، گفت: نخستین گردهمایی مشاوران امور زنان و خانواده وزارت نیرو در دولت سیزدهم با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد که امیدواریم برگزاری چنین الگویی برای تدوام این نوع برنامه‌ها باشد.
وی ادامه داد: در این گردهمایی دو روزه ۶ کارگاه آموزشی شامل سوادرسانه‌ای، شبکه‌سازی، فنون مذاکره، آشنایی با مقررات خدمات کشوری و قانون کار، تحول و جوانی جمعیت، اقتضائات فعالیت‌های مشاوران امور زنان و خانواده و مدیریت مصرف آب و برق برگزار خواهد شد.
مشاور وزیر نیرو در امور زنان و خانواده در ادامه با اشاره به لزوم توانمندسازی زنان در حوزه‌های مختلف، برگزاری کارگاه‌های مختلف با اساتید مجرب را از ویژگی‌های این گردهمایی دانست