رئیس بنیاد شهید گفت: عده‌ای از کشته شدگان حوادث اخیر مأمور یک سازمان یا ارگان مانند فرماندهی انتظامی هستند که در صحنه به شهادت رسیدند ولی عده‌ای عابر پیاده بی‌گناه بودند و اینکه واقعا عابر هستند را باید شورای تأمین و دستگاه‌های امنیتی به ما معرفی کنند تا شهید محسوب شوند. به گزارش پایگاه خبری […]

رئیس بنیاد شهید گفت: عده‌ای از کشته شدگان حوادث اخیر مأمور یک سازمان یا ارگان مانند فرماندهی انتظامی هستند که در صحنه به شهادت رسیدند ولی عده‌ای عابر پیاده بی‌گناه بودند و اینکه واقعا عابر هستند را باید شورای تأمین و دستگاه‌های امنیتی به ما معرفی کنند تا شهید محسوب شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره شهدا و جانبازان امنیت اغتشاشات اخیر گفت: ما متاسفم هستیم که علیرغم اینکه در حالت جنگ خارجی نیستیم، به علت دشمنی دشمنان این مردم یعنی آمریکایی‌ها و برخی کشورهای اروپایی، شهید و جانباز می‌دهیم.

وی افزود: غربی‌ها نشان دادند دشمن مردم ما هستند و به لحاظ اقتصادی، فرهنگی و امنیتی هر ظلمی به توانند علیه ما انجام می‌دهند و باید پاسخگوی جنایات انجام شده و کشته و شهیدشدن بی‌دلیل افراد باشند.

رئیس بنیاد شهید امور ایثارگران با بیان اینکه ما وظیفه حمایت از ایثارگران و خانواده شهدا داریم، اظهار کرد: قطعاً این کارهای ما جبران خسارت عمیقی که این خانواده‌ها می‌بینند نیست و به هیچ‌وجه نمیتوان خسارت وارد شده به خانواده و ۲ کودکی که پدر و سرپرست‌شان را از دست داده‌اند را جبران کرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: با این وجود ما به سرعت وارد شدیم و برای عزیزانی که پرونده‌های روشنی داشتند، یعنی مامور یک یگان مشخص بودند، به سرعت تشکیل پرونده دادیم و این‌ها تعیین تکلیف شدند که ان‌شاءالله خدمات اندکی که ما ارائه می‌دهیم را خدمت‌شان تقدیم خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای دیگر از کشته شدگان اغتشاشات اخیر هستند که شهید محسوب شدن‌ آن‌ها نیاز به اظهارنظر دستگاه‌های امنیتی و شورای تامین دارد که هر موقع آن‌ها در مورد این اشخاص اظهارنظر کنند، روند اداری آن‌ها در بنیاد شهید انجام خواهد شد و ما مانند سایر خانواده‌های شهدا و جانبازان، خدمات را به ایشان ارائه می‌دهیم و از نظر خدمت تفاوتی بین آن‌ها نیست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تشریح کرد: عده‌ای از کشته شدگان حوادث اخیر مامور یک سازمان یا ارگان مانند فرماندهی انتظامی هستند که در صحنه به شهادت رسیدند ولی عده‌ای عابر پیاده بی‌گناه بودند که بی‌دلیل توسط اغتشاشگران مجروح شدند، اینکه این افراد واقعا عابر هستند را باید دستگاه‌های امنیتی به ما معرفی کند، یعنی شورای تامین تشکیل جلسه می‌دهد و این موضوع را بررسی می‌کند که نتیجه آن برای ما ملاک عمل می‌شود تا فرد مربوطه را تحت پوشش خدمات قرار بدهیم یا خیر.