اسکان بیش از ١٨۵ هزار نفر در مراکز اقامتی/ مهمان‌نوازی مردم کردستان به دنیا اثبات شده است سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: استان کردستان در ایام تعطیلات عیدسعیدفطر پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور و خارج از ایران بود به‌طوری‌که در این ایام اسکان بیش از ١٨۵ هزار […]

اسکان بیش از ١٨۵ هزار نفر در مراکز اقامتی/ مهمان‌نوازی مردم کردستان به دنیا اثبات شده است

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: استان کردستان در ایام تعطیلات عیدسعیدفطر پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگر از نقاط مختلف کشور و خارج از ایران بود به‌طوری‌که در این ایام اسکان بیش از ١٨۵ هزار نفر در مراکز اقامتی استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ منصور مهرزاد روز دوشنبه ۴ اردیبهشت‌ماه ١۴٠٢ در این‌باره اظهار کرد: کردستان به‌عنوان استانی گردشگرپذیر در غرب کشور طی سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران و مسافران بسیاری در کشور قرار گرفته است که از اقصی نقاط کشور در فصل‌های مختلف سال به‌ویژه ایام پیک به این استان سفر می‌کنند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بی‌نظیر به‌ویژه مهمان‌نوازی و خون‌گرمی مردم دریادل این دیار عامل بسیار مهم و مؤثری است تا مسافران و گردشگران در مدت حضور در این استان بهترین لحظات خود را سپری کنند.

او عنوان کرد: براساس آمارهای موجود از ٢٩ فروردین تا سوم اردیبهشت‌‌ماه سال‌جاری ١٨۵ هزار و ١۴۵ نفر مسافر و گردشگر در مراکز دائم و موقت استان اقامت داشتند، که نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ١۴ درصد افزایش داشته است.

مهرزاد یادآور شد: امسال علاوه بر مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی، خانه مسافر و… از ظرفیت تعدادی از کمپ‌های موقت، مساجد، مدارس و سالن‌های ورزشی هم برای اسکان مهمانان و گردشگران استفاده شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه فرهنگ مهمان‌نوازی مردم استان در میزبانی از مهمان به دنیا ثابت شده است، گفت: در این ایام به‌دلیل روحیه مهمان‌نوازی مردم استان کردستان، حجم زیادی از مسافران و گردشگران در منازل شخصی مردم منطقه اقامت داشتند.

او با بیان اینکه بیشترین اقامت ثبت شده به‌ترتیب مربوط به شهرستان‌های سروآباد، مریوان، بانه و سنندج بوده است، بیان کرد: به‌‌منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران ١۶٠ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری استان شامل هتل، مهمانپذیر، رستوران بین‌راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و…انجام شد.

مهرزاد افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر استان با همراهی مردم مهمان‌نواز منطقه، تمام توان و امکانات موجود را در این ایام به‌منظور خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران به کار گرفت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: امید است با همکاری بخش دولتی و خصوصی و با برنامه‌ریزی‌های مدون و فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم، گام‌های مثبتی برای توسعه صنعت گردشگری و بهبود وضعیت اقتصادی استان برداریم.