علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دیدار با جوادی زاده رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا (دفتر اصفهان) گفت : تمرکز رسانه باید برای انتشار مدلهای علمی و دانش بنیان باشد به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، […]

علی تمنایی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دیدار با جوادی زاده رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا (دفتر اصفهان) گفت : تمرکز رسانه باید برای انتشار مدلهای علمی و دانش بنیان باشد

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، در این دیدار که به منظور تعامل و همگرایی بیشتر خبرگزاری جمهوری اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز ۲۶ مردادماه برگزار شد، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت همگرایی رسانه ها، مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: رسانه ها از طریق معرفی هنجارهای خاص اجتماعی و الگوها می توانند باعث همنوایی، همسویی و به نوعی فرهنگ سازی در بین افراد جامعه شوند.
وی افزود: رسانه های جمعی به عنوان نیرویی تأثیرگذار می توانند ضمن تثبیت افکار، اعتقادات، اصول معانی و ارزش ها و هنجارها، موجب اصلاح در نگرشهای عمومی نسبت به سبک زندگی شوند.
تمنایی با توجه به ظرفیت بالای رسانه های استانی و تعدد و تکثر نشریات و خبرنگاران ، بر لزوم ایجاد یک اتحاد رسانه ای بین مطبوعات استان تاکید کرد.
در این دیدار جوادی زاده رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا گفت: عدم معرفی الگوی مناسب در عصر آشوب اطلاعات باعث بحران هویت شده است و رسانه می تواند برای از بین بردن شکاف نسلها به معرفی الگوهای مناسب بپردازد.
وی با بیان اینکه ، ایرنا تنها خبرگزاری رسمی کشور است و بیش از ۸ دهه است به فعالیت می پردازد افزود: ایرنا در بستر فضای مجازی است  و مستندات این خبرگزاری از سال ۶۹ قابل دسترسی است.
جوادی زاده ادامه داد: شبکه های اجتماعی از نظر علم ارتباطات رسانه نیستند چرا که رسانه باید سندیت و مرجعیت داشته باشد.
ابوالفضل یعقوبی سرپرست معاونت فرهنگی رسانه ای اداره کل نیز که در این جلسه حضور داشت ضمن ابراز امیدواری به تعامل بیشتر اداره کل  با خبرگزاری ایرنا گفت: فرهنگ سازی بر مبنای گفتمان انقلاب اسلامی و ارزشهای آن یکی از وظایف و دغدغه های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این مهم با همکاری و همگرایی با رسانه ها امکان پذیر خواهد بود.
شایان ذکر است این دیدار روز چهارشنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱ دردفتر مدیرکل انجام شد.