جشن عاطفه ها فرصتی برای کمک به تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: یکی از تاثیرات برگزاری شور عاطفه ها هدفمند کردن کمک ها و فرصتی برای تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی امروز در خطبه […]

جشن عاطفه ها فرصتی برای کمک به تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: یکی از تاثیرات برگزاری شور عاطفه ها هدفمند کردن کمک ها و فرصتی برای تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان نیازمند است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رضا طوسی امروز در خطبه پیش از نماز جمعه در مسجد جامع سنندج عنوان کرد : هدف از برگزاری جشن عاطفه ها هدفمند کردن کمک و رساندن کمک های مردمی به دست دانش آموزان نیازمند واقعی جامعه است .

وی افزود: هم اکنون ۲۰ هزار دانش آموز و دانشجوی نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان هستند که دو هزار نفر از این تعداد ایتام هستند.

مدیر کل کمیته امداد کردستان گفت: جشن عاطفه از ۲۴ شهریور در پایگاه های جمع آوری کمک و مراکز نیکوکاری آغاز شده و امروز در سطح تمامی مصلی های نماز جمعه و همچنین در هفته نخست مهر ماه در سطح مدارس برگزار و کمک های مردمی برای دانش آموزان نیازمند جمع آوری خواهد شد.

وی ادامه داد: این نهاد در بخشهای اشتغال، حمایت و توانمندسازی و در نهایت در زمینه پیشگیری که مرتبط با شور عاطفه ها است، فعالیت دارد.

طوسی تصریح کرد: کمیته امداد با حمایت از فرزندان خانواده های تحت حمایت تلاش می کند زنجیره فقر را قطع کند تا از انتقال فقر و محرومیت به این افراد جلوگیری شود.

وی در ادامه گفت: فرزندان خانواده های نیازمند از زمان نوزادی توسط کمیته امداد حمایت می شوند و این حمایت تا زمان تحصیل و در تمامی مقاطع تحصیلی ادامه خواهد داشت.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان اظهار کرد: با توجه به آمار جامعه تحت حمایت و مسائل و مشکلات فراوان این خانواده ها ، منابع در اختیار جوابگوی رفع تمامی نیازهای این افراد نیست به همین دلیل به کمک و همیاری مردم نیکوکار نیازمندیم.

وی افزود: خوشبختانه مردم استان کردستان مردمانی نوع دوست هستند و همواره در برنامه های کمک به نیازمندان مشارکت فعال دارند که این کار جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۵۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت اهدا شد، عنوان کرد: توزیع سه هزارمورد کالای اساسی و پرداخت ۲۶۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال بخش کوچکی از خدمات این نهاد در سال گذشته است.

طوسی با بیان اینکه این نهاد کمکهای مردمی را در بین نیازمندان واقعی توزیع می کند، ادامه داد: از مردم نیکوکار استان درخواست داریم افراد نیازمندی که در سطح شهر و در چهارراه ها مشغول گدایی و تکدی گری هستند به کمیته امداد ارجاع دهند تاسطح شهر از این معضل پاک گردد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد در صورت تایید نیازمندی، این افراد را تحت حمایت قرار خواهد داد و در رفع حل مشکلات این افراد تلاش خواهد کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان کردستان گفت: بارها به این افراد پیشنهاد مراجعه به کمیته امداد، مساعدت و حتی اشتغال شده ولی متاسفانه به دلیل اینکه درآمد بسیار بالایی از تکدی گری دارند قبول نکرده اند .

طوسی گفت : این نهاد آمادگی دریافت کمک های نقدی و غیر نقدی مردم نیکوکار و توزیع آن در بین نیازمندان واقعی است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان