نگاه ویژه‌ای به مقوله بانوان برای توسعه کسب‌وکار در اتاق بازرگانی بانوان بسیار توانمند و فعالی در استان اصفهان در حال فعالیت هستند که در زمینه‌های شغلی خود سرآمد بوده و موفقیت‌های چشمگیری نیز به دست آورده‌اند، اما یکی از مشکلات مهم در زمینه شناسایی و معرفی بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین اینجاست که آمار […]

بانوان بسیار توانمند و فعالی در استان اصفهان در حال فعالیت هستند که در زمینه‌های شغلی خود سرآمد بوده و موفقیت‌های چشمگیری نیز به دست آورده‌اند، اما یکی از مشکلات مهم در زمینه شناسایی و معرفی بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین اینجاست که آمار دقیق و شفافی از فعالیت بانوان در دسترس نیست و این موضوع برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های حمایتی را دشوار می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اخبار اصفهان، انتخابات کمیته‌های «توسعه و توان‌افزایی» و «پژوهش و نوآوری» شورای عالی بانوان برگزار شد. در این نشست، مژگان ایزدی، رئیس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: در این دوره فعالیت اتاق بازرگانی، نگاه ویژه‌ای به مقوله بانوان وجود دارد و حضور دو بانو در هیات نمایندگان اتاق موید این موضوع است، از بانوان عضو اتاق تقاضا دارم با مشارکت و تعامل کمک کنند که بتوان بخشی از مشکلات بانوان فعال اقتصادی را کاهش داد، حضور اعضا در جلسات شورا و کمیته‌های تخصصی، احصا مشکلات و ارائه راهکار و پیشنهادات برای رفع مسائل، می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی کمک کند. وی ادامه داد: بانوان بسیار توانمند و فعالی در استان اصفهان در حال فعالیت هستند که در زمینه‌های شغلی خود سرآمد بوده و موفقیت‌های چشمگیری نیز به دست آورده‌اند، اما یکی از مشکلات مهم در زمینه شناسایی و معرفی بانوان فعال اقتصادی و کارآفرین اینجاست که آمار دقیق و شفافی از فعالیت بانوان در دسترس نیست و این موضوع برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های حمایتی را دشوار می‌کند.
وی افزود: برگزاری جلسات شورای عالی بانوان و کمیته‌ها به صورت منظم و با دستور جلسه معین می‌تواند به پیشبرد بهتر امور کمک زیادی داشته باشد، ضروری است در بستر مناسبی که در اتاق بازرگانی ایجاد شده بانوان فعال استان با یکدیگر و توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها آشنا شوند و این گونه زمینه تعامل و همکاری هر چه بیشتر آنها فراهم می‌شود. مرجان انشائیه، نایب‌رئیس شورای عالی بانوان نیز گفت: در شورای عالی بانوان چند کمیته تخصصی شکل گرفته که امروز انتخابات دو کمیته شامل «کمیته توسعه و توان‌افزایی» و «کمیته پژوهش و نوآوری» برگزار می‌شود، به‌طورقطع استفاده از فضای مناسب اتاق بازرگانی برای گسترش تعاملات و شبکه‌سازی بین بانوان می‌تواند دارای تأثیرات مثبتی بر فعالیت‌های اقتصادی بانوان استان در آینده داشته باشد. کمیته‌ها بستری برای بررسی مسائل مختلف به صورت دقیق و کارشناسی است. وی افزود: اتاق بازرگانی با برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد و کاربردی به توانمندسازی هر چه بیشتر فعالان اقتصادی کمک می‌کند، لذا بانوان نیز باید از این شرایط به بهترین شکل بهره ببرند، درصورتی‌که بانوان نیاز به دوره آموزشی خاصی داشتند، می‌توانند نیازهای آموزشی خود را اعلام کنند تا دوره‌های مناسب و مرتبط با نیازهای آنان برگزار شود.

نفیسه عروجی، عضو هیات رئیسه شورای عالی بانوان نیز عنوان کرد: شورا در زمینه سیاست‌گذاری فعالیت می‌کند و بر اساس استانداردهای بین‌المللی حرکت خواهیم کرد، کمیسیون‌های اتاق نیز در زمینه مطالبه‌گری فعالیت خواهند داشت و این موارد در کنار یکدیگر می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد. ضروری است حضور بانوان در کمیسیون‌های اتاق روزبه‌روز افزایش یافته و تأثیر نظرات بانوان بر تصمیمات گسترش یابد و تلاش کنیم بخشی از مشکلات در حوزه زنان را کاهش دهیم.

در ادامه، پس از رأی‌گیری، «رضوان جابری» و «رویا کنعانی» به ترتیب به عنوان رئیس و نایب‌رئیس کمیته توسعه و توان‌افزایی انتخاب شدند. همچنین «صفا صادقی» و «شیما امینی» به عنوان رئیس و نایب‌رئیس کمیته پژوهش و نوآوری انتخاب شدند.