نخستین جشنواره ادبی «شهید فاطمه اسدی» در کردستان برگزار می‌شود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری نخستین جشنواره جایزه ادبی «شهید فاطمه اسدی» در کردستان خبر داد و گفت: این جشنواره به همت مؤسسه فرهنگی و قرآن و عترت «سرچشمه رحمت» شهرستان کامیاران برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

نخستین جشنواره ادبی «شهید فاطمه اسدی» در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری نخستین جشنواره جایزه ادبی «شهید فاطمه اسدی» در کردستان خبر داد و گفت: این جشنواره به همت مؤسسه فرهنگی و قرآن و عترت «سرچشمه رحمت» شهرستان کامیاران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، گفت: نخستین جشنواره جایزه ادبی «شهید فاطمه اسدی» در راستای تجلیل از مادران آسمانی و زنان نمونه روستایی غرب کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره بزرگ فرهنگی به همت مؤسسه فرهنگی، قرآن و عترت «سرچشمه رحمت» و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانداری شهرستان کامیاران برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای معرفی زن نمونه روستایی کُرد و نقش محوری زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار خواهد شد، بیان کرد:مهلت اعلام حضور زنان توانمند ۲۵ تا ۳۰ شهریورماه جاری خواهد بود.

وی با اشاره به محورهای این جشنواره فرهنگی ادامه داد: معرفی بانوان هنرمند روستایی، معرفی بانوان نویسنده روستایی، معرفی بانوان فعال رسانه‌ای در سطح روستاها، بانوان مسئول سازمان‌های مردم نهاد فعال در روستاها، معرفی بانوان فعال نام‌‎‌آور حوزه مدیریت روستایی، بانوان ورزشکار روستایی، بانوان مروج و مبلغ فرهنگی قرآنی و معارف اسلامی در سطح روستاها از محورهای نخستین جشنواره جایزه ادبی «شهید فاطمه اسدی» بوده است.

دریایی از برگزاری نمایشگاه هنری از آثار بانوان فعال روستایی در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره خبر داد و گفت:مراسم اختتامیه نخستین جشنواره جایزه ادبی «شهید فاطمه اسدی» هفتم مهرماه در کامیاران برگزار خواهد شد.

وی در پایان به نشانی دبیرخانه این جشنواره فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: استان کردستان، شهرستان کامیاران، خیابان خلفای راشدین، خیابان هنر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کامیاران با کدپستی ۶۶۳۱۶۹۹۹۶۴ آدرس پستی دبیرخانه این جشنواره است.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان