مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: با تکمیل آسفالت ۵ کیلومتر باقی مانده محور ریز-سرچشمه، آخرین روستای بالای ۵۰ خانوار استان از راه آسفالته برخوردار شد و بوشهر در این شاخص جزو استان‌های برتر است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر صبح […]

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر گفت: با تکمیل آسفالت ۵ کیلومتر باقی مانده محور ریز-سرچشمه، آخرین روستای بالای ۵۰ خانوار استان از راه آسفالته برخوردار شد و بوشهر در این شاخص جزو استان‌های برتر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای دولت ۵۵ کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر ساخت، بهسازی و تکمیل شد. برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است در این راستا شاخص آسفالت راه‌های روستایی استان بوشهر ۹۸ درصد است که از میانگین کشوری ۱۵ درصد بالاتر است. 

وی افزود: با تکمیل آسفالت ۵ کیلومتر باقی مانده محور ریز-سرچشمه، آخرین روستای بالای ۵۰ خانوار استان از راه آسفالته برخوردار شد و بوشهر در این شاخص جزو استان‌های برتر می‌باشد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه اکنون اولویت استان رفع نقص روستا‌های بالای ۲۰ خانوار فاقد آسفالت است، بین کرد: در این خصوص ۹ روستا شامل ۸۲ کیلومتر راه نیازمند آسفالت داریم که با اجرای این برنامه؛ کارنامه درخشان دولت مردمی سیزدهم در راه روستایی استان بوشهر کامل‌تر می‌شود.

اخترشناس از فعال بودن ۳۰ طرح راه روستایی در استان خبر داد و  ادامه داد: اکنون ساخت محور‌های باغان-سرچشمه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان، باغ تاج دشتستان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، مال محمود-گمارون با اعتبار ۹ میلیارد تومان، بیدو به گچساران با اعتبار ۷ میلیارد تومان و آبنمای محور‌های روستایی کاکی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان در دست اجراست.

عبدالکریم اخترشناس درباره طرح‌های تعریض و بهسازی راه روستایی نیز اعلام کرد: محور‌های گزدراز به شیخیان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان، برازجان-نظرآقا-سعدآباد با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، پوزگاه به گاوسفید با اعتبار ۸ میلیارد تومان و هاله-چاه مبارک با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان فعال است.

وی اضافه داشت: آسفالت روستایی پرجونک دشتستان با اعتبار ۸ میلیارد تومان، هاله-عسلویه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان و بازگشایی محور ریز-دژگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های فعال راه روستایی استان بوشهر است.