اعتراف زلنسکی به وجود مشکلات در تامین برق و آب در اوکراین، گفتگوی روسیه و آژانس درباره ایجاد منطقه حفاظتی در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا و مبادله اسرای جنگی روسیه و اوکراین بر اساس فرمول ۵۰-۵۰ ، از جمله مهمترین رویدادها پیرامون جنگ اوکراین است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا […]

اعتراف زلنسکی به وجود مشکلات در تامین برق و آب در اوکراین، گفتگوی روسیه و آژانس درباره ایجاد منطقه حفاظتی در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا و مبادله اسرای جنگی روسیه و اوکراین بر اساس فرمول ۵۰-۵۰ ، از جمله مهمترین رویدادها پیرامون جنگ اوکراین است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در نشست خود در بروکسل توافق کردند که گاز روسیه را از قراردادهای خرید مشترک خود کنار بگذارند.

در سند منتشره آمده است: «قوانین جدید فرصت‌هایی را برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکت‌های انرژی آنها ایجاد می‌کند تا به طور مشترک گاز را در بازارهای جهانی خریداری کنند. کشورهای عضو به طور خاص تأکید کردند که گاز روسیه از خریدهای مشترک حذف خواهد شد.»

روز گذشته فاش شد که ۱۵ کشور اتحادیه اروپا از طرح سقف قیمت گاز اتحادیه اروپا انتقاد دارند. پیتر سییارتو، وزیر خارجه مجارستان گفت که وزرای انرژی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست بروکسل در خصوص تعیین سقف برای قیمت گاز روسیه به توافق نرسیدند. به گفته وی، در جریان مباحثات، “پیشنهادهای بدی” ارائه شد که امنیت انرژی اروپا را تهدید می کرد.به گفته وی، هنگام بحث در مورد پارامترهای تعیین سقف قیمت گاز روسیه، بوداپست خواستار در نظر گرفتن استثناهایی برای خود است و این محدودیت ها نباید در خصوص قراردادهای بلندمدت آن با روسیه اعمال شود.

همچنین روز پنجشنبه مشخص شد که آلمان نیز از اعمال سقف قیمت گاز طبیعی روسیه خودداری کرد. رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان یادآور شد که سقف قیمت ثابت در بازار می تواند اثرات مخربی بر عرضه گاز داشته باشد.