بهره برداری از ۲ پروژه آبرسانی به شهر بلبان آباد و روستای سیس دهگلان با ۸ میلیارد تومان اعتبار پروژه های آبرسانی به شهر بلبان آباد با ۵ میلیارد تومان و آبرسانی به روستای سیس با ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیدند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ […]

بهره برداری از ۲ پروژه آبرسانی به شهر بلبان آباد و روستای سیس دهگلان با ۸ میلیارد تومان اعتبار

پروژه های آبرسانی به شهر بلبان آباد با ۵ میلیارد تومان و آبرسانی به روستای سیس با ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ این پروژه ها به مناسبت هفته دولت با حضور معاون عمرانی استانداری کردستان، نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس، فرماندار، امامان جمعه دهگلان و بلبان آباد، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت، مدیر امور آبفا دهگلاو سایر مسئولین افتتاح شد.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا در این مراسم گفت: پروژه آبرسانی به شهر بلبان آباد در ۲ فاز با اعتبار ۵ میلیارد تومان اجرا‌ و به بهره برداری رسید که فاز اول شامل عملیات حفر چاه به عمق ۷۵ متر با دبی ۲۵ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال به طول ۵٫۵ کیلومتر، تجهیز و احداث ایستگاه پمپاژ، اتاق فرمان و نیرورسانی و فاز دوم نیز شامل تجهیز ۲ حلقه چاه و اجرای خط انتقال به طول ۴٫۲ کیلومتر می باشد.
حمید شالپوش افزود: پروژه آبرسانی به روستای سیس هم با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان شامل عملیات حفر چاه به عمق ۱۲۰ متر با دبی ۲۵ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال به طول ۲٫۲ کیلومتر ، تجهیز و احداث ایستگاه پمپاژ، اتاق فرمان و نیرو رسانی اجرا شده است.
فرهاد باقری مدیر امور آبفا دهگلان نیز خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته با آبرسانی به ۲ شهر و ۱۸روستای شهرستان
شهر دهگلان با حفر ۴ حلقه چاه، شهر بلبان آباد، گردمیران سفلی، گردمیران علیا، بکرآباد، نبی آباد، سیس، سراب شیخ حسن، کروندان، سرواله، هندی بلاغ، زاغه، بهمن آباد، سرابدوکل، تیلکو، ظفرآباد، خان آباد، ابراهیم آباد، باشماق و جوانمردآباد، کمبود آب شرب آنها برطرف شد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان