مالخران، در تیررس طرح بزرگ ذوالفقار پلیس اصفهان قرار گرفتند رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح بزرگ ذوالفقار که با هدف مقابله مقتدارانه با سارقان آغاز شده از رصد هوشمندانه مالخران و برخورد با آنان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عزیزاله سپهوند اظهار داشت: در […]

مالخران، در تیررس طرح بزرگ ذوالفقار پلیس اصفهان قرار گرفتند

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح بزرگ ذوالفقار که با هدف مقابله مقتدارانه با سارقان آغاز شده از رصد هوشمندانه مالخران و برخورد با آنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، عزیزاله سپهوند اظهار داشت: در پاسخ به مطالبه به حق مردم در رابطه با مبارزه سخت‌گیرانه‌تر با سارقان با تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور طرح بزرگ «ذوالفقار» با هدف تشدید و مقابله مقتدرانه با سارقان از روز گذشته در ۷ استان آغاز شد که یکی از استان‌های این طرح هم استان اصفهان بود.

وی افزود: در این طرح ۳ رویکرد شناسایی و دستگیری باندهای سارقان، کشف اموال مسروقه و تعیین تکلیف سریع آن‌ها و برخورد با خریداران اموال مسروقه را دنبال می‌کنیم.

سپهوند با بیان اینکه تمرکز پلیس در طرح مذکور بر روی مجرمان تکرار جرم و سارقان سابقه‌دار است، بیان کرد: این سارقان در رصد هوشمندانه پلیس قرار دارند و در طی روزهای اخیر با اقدامات اطلاعاتی گسترده مخفیگاه‌های آنان شناسایی شده و هماهنگی لازم با دستگاه قضایی برای دستگیری آنان انجام یافته که به محض شناسایی دستگیر و تحویل مرجع قضایی می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان وجود مالخران در چرخه سرقت را به عنوان یکی از بسترهای مهم شیوع این جرم در جامعه عنوان کرد و گفت: در طرح تمرکز ویژه‌ای بر روی ضایعاتی‌ها، خریداران و فروشندگان اجناس دست دوم و افراد دوره‌گرد داریم و از همین جا به کسانی که اقدام به خرید و فروش اموال مسروقه می‌کنند، هشدار می‌دهیم که مطمئن باشند این افراد در تیررس پلیس قرار دارند و به زودی دستگیر شده و با مجازات‌های سختگیرانه‌ای از سوی دستگاه قضایی روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینکه مردم نقش بسزایی در پیشگیری از سرقت دارند، عنوان کرد: از مردم هم می‌خواهیم که اموال مشکوک را از افراد دوره گرد و دست فروش و مکان‌های غیر مجاز فروش اجناس دست دوم که اقدام به فروش کالا با نازل ترین قیمت می‌کنند، خریداری نکنند و با این کاربه متوقف شدن چرخه وقوع سرقت کمک کنند.

سپهوند با اشاره به خلاء‌های قانونی در زمینه برخورد سختگیرانه دستگاه قضایی با سارقان گفت: معتقدم بخشی از قوانین مقابله با سرقت که پاسخگوی نیاز امروز جامعه نیست باید از سوی نمایندگان مجلس مورد بازنگری قرار گیرد.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طی روزهای آتی نتایج اولیه طرح توسط فرمانده انتظامی استان اصفهان به اطلاع عموم مردم می‌رسد، خاطرنشان کرد: این طرح مقطعی نیست و تا زمانی که دغدغه مردم در خصوص جرم سرقت برطرف نشود این کار ادامه خواهد داشت.