معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: آمادگی داریم مجوز ایجاد مدرسه غیردولتی اتباع خارجی را ارائه کنیم، زیرا در مشهد نیز این کار را انجام داده ایم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از باشگاه خبرنگاران،محمدرضا پوراراهیمی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورشاستان کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس غیردولتی […]

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: آمادگی داریم مجوز ایجاد مدرسه غیردولتی اتباع خارجی را ارائه کنیم، زیرا در مشهد نیز این کار را انجام داده ایم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از باشگاه خبرنگاران،محمدرضا پوراراهیمی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورشاستان کرمان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس غیردولتی در کشور اشتغال ایجاد می‌کنند و ۲۶ هزار ۸۶۰ نفر در استان کرمان در این بخش فعال هستند لذا باید به مدارس غیردولتی کمک کنیم.

او افزود: در بحث تبصره ۱۸ باید در سرفصل قرار داده شود تا هر جا اعتبار برای اشتغال گذاشته می‌شود، مراکز آموزشی غیردولتی لحاظ شوند.

پورابراهیمی بیان کرد: باید فهرست تقاضای مدارس غیردولتی را به نسبت اشتغال ایجاد شده یا نگهداری اشتغال داشته باشیم تا بتوانیم کار را پیگیری کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: سرانه فضای آموزشی در استان کرمان پایین‌تر از کشور و در شهر کرمان پائین‌تر از استان است و باید اولویت نخست آموزش و پرورش استان کرمان، ساخت مدرسه باشد و این امر از ضروریات است.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: در بحث ایمنی مدارس، سخت گیری‌ها به سمت مدارس غیردولتی می‌رود و اکنون با چالش مواجه هستند لذا باید زمین تامین شود تا بتوانند مدارس را احداث کنند.

احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی نیز در این جلسه گفت: کسانی درمدارس غیردولتی کار می‌کنند عاشق کارشان هستند و باید به این افراد کمک کنیم و در قانون وجود دارد و فراتر از قانون نمی‌خواهیم.