۳۲۰ پایگاه فعالیت تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در کردستان راه‌اندازی می‌شود معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از پیش‌بینی ۳۲۰ پایگاه فعالیت تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان در سال‌جاری خبر داد به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،حجت‌الله نریمانی ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد فعالیت‌های تابستانی استان […]

۳۲۰ پایگاه فعالیت تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در کردستان راه‌اندازی می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از پیش‌بینی ۳۲۰ پایگاه فعالیت تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان در سال‌جاری خبر داد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان،حجت‌الله نریمانی ظهر امروز در نشست هماهنگی ستاد فعالیت‌های تابستانی استان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های حضوری دانش‌آموزان در ایام تابستان در دو سال گذشته تحت الشعاع قرار گرفت.

وی با بیان اینکه آموزش تعطیل می‌شود اما تربیت تعطیل.پذیر نیست؛ افزود: در ایام تعطیلی تابستان نمی‌توان دانش‌آموزان را به حال خود گذاشت و باتوجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی و سرگرمی‌های کاذب و مخرب،  باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشیم. 

نریمانی بر برنامه ریزی منسجم برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان تاکید کرد و گفت: باید دانش آموزان بیشترین بهره‌مندی را از زمان فراغت داشته باشند. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان با تاکید بر اینکه در ایام تعطیلات تابستانی نباید ارتباط دانش آموزان با نظام تعلیم و تربیت گسسته شود؛ تصریح کرد: فعالیت‌های تابستانی باید روحیه نشاط، شادابی و سرزندگی را در میان دانش آموزان ایجاد کند.

معاون پرورشی و فرهنگی استان با بیان اینکه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان صرفا پرکردن اوقات فراغت آنان نیست؛ گفت: هر دانش‌آموزی باید با یک مهارت آشنا شود.

وی از ایجاد و راه‌اندازی ۳۲۰ پایگاه فعالیت تابستانی در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان خبر داد و گفت: این پایگاه ها شامل کانون های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌ها، مجتمع‌های ورزشی،  دارالقرآن‌ها، پژوهشسراهای دانش‌آموزی و پایگاه‌های اقماری در مدارس است.

نریمانی با اشاره به موضوع تشکیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه ای به دانش آموزان حاشیه شهر و مناطق روستایی شود و مدارس پایگاه اقماری باید این دانش آموزان را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه فعالیت.های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ۵ محور برگزار می‌شود؛ مهارت ارتباطی، معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی هنری نشاط آور و شادی‌بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت اقتصادی و مهارت ورزشی و سلامت را از اهم این محور ها برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از آغاز ثبت نام دانش آموزان از اول لغایت ۷ تیرماه در پایگاه‌های فعالیت های تابستانی و سامانه همگام خبرداد و گفت: فعالیت رسمی دانش آموزان از ۱۵ تیر لغایت پایان مرداد ماه به مدت ۴۵ روز تداوم خواهد داشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر پیگیری جدی برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: تیم‌های ارزیاب در طول ایام تابستان از روند فعالیت دانش آموزان در پایگاه های فعالیت‌های تابستانی شهرستان‌ها و مناطق بازدید به عمل خواهند آورد.  

کویستان عبدالحکیمی /کردستان