خدمات و سرویس‌دهی فرودگاه سقز در آینده به تعدادی از شهرستان‌های استان کردستان و آذربایجان غربی/اتمام فرودگاه سقز دغدغه جدی دولت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به خدمات و سرویس‌دهی فرودگاه سقز در آینده به تعدادی از شهرستان‌های استان کردستان و آذربایجان غربی، اتمام فرودگاه سقز را بسیار ارزشمند و آن‌ را […]

خدمات و سرویس‌دهی فرودگاه سقز در آینده به تعدادی از شهرستان‌های استان کردستان و آذربایجان غربی/اتمام فرودگاه سقز دغدغه جدی دولت


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به خدمات و سرویس‌دهی فرودگاه سقز در آینده به تعدادی از شهرستان‌های استان کردستان و آذربایجان غربی، اتمام فرودگاه سقز را بسیار ارزشمند و آن‌ را محرک توسعه منطقه و دغدغه جدی دولت و مردم برشمرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ کیومرث حبیبی گفت: انتقال آب شهر سنندج، راه آهن سنندج- همدان و فرودگاه سقز سه پروژه کلان استان بوده است که مدیران همواره به جد برای اتمام آن تلاش نموده‌اند، هم‌اکنون انتقال آب به اتمام رسیده است و اتمام دو طرح دیگر فرایند خوبی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: طرح فرودگاه سقز در هشت ماه اخیر به صورت روزانه کنترل شده و این طرح جزو کلان پروژه‌هایی است که مشکل تأمین اعتبارات مالی ندارد.

حبیبی از بررسی ۵۱ پرونده شهرستان سقز در کمیسیون ماده ۵ استانی خبر داد و خواستار تسهیل‌گری ادارات کل برای رفع مشکلات و موانع حوزه شهرسازی شد و بر رعایت اصول شهرسازی و ضرورت بهسازی بافت فرسوده شهری با استفاه از پتانسیل مهندسان سقزی تأکید نمود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به بازدید از  عملیات اجرایی ساخت باند دوم جاده سقز – بوکان در مسیر کریدور شمال‌غرب به جنوب‌غرب طی چند روز گذشته و با توجه به زمان‌بر بودن ساخت این مسیر بزرگراهی خاطرنشان کرد:  شرکت ساخت و توسعه استان کردستان، اداره کل راهداری و پیمانکار پروژه هماهنگی‌های لازم جهت اتمام این قطعه را انجام دهند.

حبیبی با اشاره به بازدید از تقاطع غیر هم‌سطح کنارگذر، بر تأمین روشنایی آن توسط شرکت توزیع برق و استانداردسازی آن تأکید نمود و ضمن بازدید از ساختمان آموزش فنی و حرفه‌ای سقز هم، خواستار از سرگیری ساخت این پروژه شد.

وی در بخش دیگری از سفر یک روزه به شهرستان سقز، در جلسه با اعضای سازمان نظام مهندسی شهرستان شرکت کرد. وی در این جلسه بر استفاده از توان و پتانسیل نیروهای بومی در اتمام پروژه‌های استانی تأکید کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از توانایی مهندسان نظام مهندسی سقز در ساخت و سازها، تدوین فرآیندهای الکترونیک برای تسهیل و تسریع در نظارت‌های حوزه شهرداری، توزیع عادلانه واگذاری نظارت‌ها به مهندسان، استفاده بیشتر از ظرفیت نقشه‌برداری، ورود نظام مهندسی ساختمان به حوزه نظارت ساخت و سازها در نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن و شهرک صنعتی، بهره‌برداری از ساختمان ۷ طبقه نظام مهندسی و واگذاری کار به مهندسان بر اساس متراژ را مورد تأکید و در دستور کار قرار داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در جلسه شورای مسکن شهرستان سقز، ادامه تلاش‌های استانی و شهرستانی برای ارتقای رتبه استان از ۳۱ به ۶ کشوری در بحث نوسازی بافت فرسوده شهری و روستایی و واگذاری گروهی در طرح نهضت ملی مسکن را ارج نهاد و بر استمرار این تلاش‌ها تأکید نمود.

حبیبی، واگذاری زمین در بحث جوانی جمعیت، فرآیند قرعه‌کشی زمین‌های ۱۱۲ هکتاری در سقز، ساماندهی مشاوران املاک، هزینه‌های آماده‌سازی زمین، تهیه طرح تفکیکی اراضی جدید، بررسی آخرین وضعیت شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ضرورت ورود سایر بانک‌ها به بحث تسهیلات نهضت ملی مسکن را از دیگر مواردی برشمرد که توجه به آن را ضروری و در رأس امور قرار می‌‌دهد.


کویستان عبدالحکیمی/کردستان